Мінкульт ініціює обговорення з медійниками мораторію на рекламу ліків
Міністерство культури й інформаційної політики найближчим часом ініціює зустріч медійників з Міністерством охорони здоров’я та Радою національної безпеки та оборони для обговорення майбутнього мораторію на рекламу ліків. Про це повідомив міністр культури Олександр Ткаченко у своєму Telegram.
“Як ексмедійник, я прекрасно розумію, що ця реклама – 30% доходів телевізійників та інших ЗМІ. Ми маємо розуміти, що будь-який бізнес, включаючи телевізійний, має бути соціально відповідальним. А самолікування до відповідальності немає жодного відношення в будь-якій цивілізованій країні. Але звертаю увагу: розробка механізму триватиме до кінця року, а сам мораторій має бути введений до 1 січня 2024 року. Перехідний час є, і він буде використаний ефективно. У діалозі з представниками медіакомпаній знайдемо шлях, як втілити ці зміни максимально без втрат. У першу чергу для них самих”, – ідеться в повідомленні.
Напередодні президент Володимир Зеленський увів у дію рішення Ради нацбезпеки і оборони України, яке пропонує тимчасово заборонити будь-яку рекламу лікарських засобів для “мінімізації шкідливого впливу самолікування на здоров’я”.
Заходи щодо системи охорони здоров’я України РНБО ухвалила на засіданні 30 липня. Вони містять пропозицію для уряду встановити до 1 січня 2024 року мораторій на рекламу лікарських засобів у теле- й радіопередачах та в ЗМІ.
Також РНБО пропонує уряду забезпечити реальний контроль за реалізацією рецептурних ліків і підтримати законопроєкт №5547, який покликаний гармонізувати законодавство України й право ЄС щодо сфери обігу лікарських засобів.
Чинне законодавство дозволяє лише рекламу рецептурних ліків, схвалених МОЗ, та ліків, що відпускаються без рецепта і не заборонені медичним регулятором.
Help us be even more cool!