Мер Луцька засекретив генплан, зарплати та декларації про доходи чиновників
У Луцьку до переліку відомостей, що становлять службову інформацію, віднесли Генеральний план міста, а також зарплати і податкові декларації чиновників. Відповідне розпорядження підписав міський голова Микола Романюк, повідомляє ZIK.
На сайті Луцької міськради оприлюднили розпорядження мера про затвердження переліку відомостей, що становлять службову інформацію. Ним затверджено цілу низку даних, що, на думку Романюка, є службовою інформацією, тобто інформацією з обмеженим доступом.
Зокрема, мер засекретив Генеральний план Луцька (п. 3.1 додатку до розпорядження), а також «відомості про заробітну плату працівників та відомості, що містяться у деклараціях про доходи» (п. 12.2 додатку до розпорядження).
Медіа-юрист Інституту розвитку регіональної преси Людмила Панкратова вважає, що цей перелік містить ряд суперечностей та не відповідає вимогам Закону України «Про доступ до публічної інформації», повідомляє ВолиньPost.
Так, юрист вважає, що критерії віднесення інформації до службової, запропоновані в переліку, не відповідають вимогам ч. 2 ст. 6 Закону «Про доступ до публічної інформації».
Зокрема, законом не передбачені такі критерії, вказані у документі мерії:
- інформація створена за кошти міського бюджету або перебуває у володінні, користуванні чи розпорядженні міської ради.
- інформація, внаслідок якої можливе нанесення шкоди інтересам територіальної громади міста, або ж створення перешкод у роботі виконавчих органів міської ради.
Окрім того, у документі мерії немає передбаченого законом важливого критерію: «шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні».
Юрист вважає, що до переліку службової інформації, визначеного луцькою мерією, потрапила інформація, яка, згідно з чинним законодавством, є безумовно відкритою. Зокрема, це відомості про заробітну плату працівників та відомості, що містяться в деклараціях про доходи.
Юрист нагадує: частина 2 статті 12 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» передбачає, що відомості, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік, зокрема, міського голови, та їх заступників, керівників виконавчих органів міських рад та їх заступників, секретаря міської ради «підлягають оприлюдненню протягом 30 днів з дня їх подання.
Інформацією з обмеженим доступом у цьому випадку є хіба що відомості щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта громадянина України, а також реєстрації місця проживання, дати народження декларанта, місцезнаходження об’єктів, які наводяться в декларації.
Крім того, частини 6 та 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачають, що «не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, оформленої за формою і в порядку, що встановлені Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції».
Також великий сумнів викликає і віднесення до службової інформації генерального плану міста, (розділ 3. Будівництво, архітектура, земельні відносини). Адже відповідно до ч. 11 ст. 17 «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено наступне:
«Загальна доступність матеріалів генерального плану населеного пункту забезпечується шляхом його розміщення на веб-сайті органу місцевого самоврядування та у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, а також у загальнодоступному місці у приміщенні такого органу, крім частини, що становить державну таємницю та належить до інформації з обмеженим доступом відповідно до законодавства. Зазначена частина може включатися до складу генерального плану населеного пункту як окремий розділ». Відповідно, немає потреби визначати, що генплан у якийсь частині є службовою інформацією, оскільки у складі генерального плану може бути лише державна таємниця, викладена в окремому розділі, – зазначила медіа-юрист Людмила Панкратова.
Help us be even more cool!