ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

ЗМІ Запорізької та Вінницької областей найбільше дотримуються гендерного балансу – моніторинг

03.05.2019, 16:00
Лише 32% регіональних медіа у квітні 2019 року публікували гендерно збалансовані матеріали. Тільки в третині проаналізованих видань жінки виступили експертками та героїнями, а фемінітиви вживали у 39% журналістських текстів. Такими є дані моніторингу регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11–17 квітня Волинським прес-клубом, Гендерним центром і Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки "Медійної програми в Україні", повідомляє Центр прав людини ZMINA. Моніторинг показує, наскільки регіональні медіа дотримуються гендерного балансу в журналістських матеріалах, чи наявні гендерні стереотипи та сексистський контент, а також чи вживають фемінітиви на позначення посад, професій, видів діяльності, зайнятості жінок. Найбільше дотримуються гендерного балансу ЗМІ Запорізької та Вінницької областей (43 і 42% відповідно). Найменше – медіа Київщини (25%), Одещини (26%), Чернігівщини та Донеччини (по 27%). Героїнями та експертками жінки найчастіше виступали в матеріалах на медичну, освітню та культурну тематику, тоді як чоловіки найчастіше фігурували в публікаціях про політику, бізнес/економіку, війну і спорт.
Фото – volynpressclub.org.ua
Найчастіше за коментарем стосовно тих чи інших тем до жінок зверталися журналісти/ки харківських і кіровоградських медіа (по 40%). Найменше – медійники Київської (23%), Рівненської (24%) та Закарпатської (25%) областей. Героїнями журналістських матеріалів жінки найчастіше були в медіа Херсонщини (39%) та Миколаївщини (38%), найменше – Київщини (18%).
Фото – volynpressclub.org.ua
Що стосується фемінітивів, то найбільше у своїх матеріалах їх вживали журналісти/ки вінницьких ЗМІ (71%), а найменше – сумських (15%) та дніпропетровських (21%). За словами правозахисниці та журналістки Єлизавети Кузьменко, ці дані свідчать про те, що медіакультура й досі віддає перевагу голосам та обличчям чоловіків, незважаючи на зміни в суспільстві та дедалі більший внесок жінок у сферу медіа: "Часто медіа забувають про змістовну участь жінок у ролі експерток та коментаторок в інших темах, крім культури та мистецтва або соціальної сфери. ЗМІ йдуть традиційним і стреотипним шляхом, який є найлегшим для них". Водночас експертка зауважує: отримані цифри також свідчать про те, що поступово долається бар'єр використання фемінітивів і їх вживає дедалі більше українських медіа.
Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!