ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Медіа можуть розміщувати агітацію після реєстрації партій у ЦВК – юрист ІМІ

10.06.2019, 13:55
Фото – ternopoliany.te.ua

Політичні партії – суб’єкти виборчого процесу не можуть розміщувати передвиборну агітацію в ефірі, у друкованих виданнях, засобах зовнішньої реклами до моменту реєстрації в Центральній виборчій комісії.

Про це зазначив юрист ІМІ Алі Сафаров у відповідь на численні звернення журналістів на гарячу лінію щодо розміщення агітації політичних партій.

Юрист нагадав, що передвиборна агітація, відповідно до частини першої статті 70 Закону України “Про вибори народних депутатів України”, має розпочинатися з дня, наступного за днем ухвалення виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати. Це стосується як конкретних кандидатів-мажоритарників, так і партій, які висувають своїх кандидатів.

Станом на ранок 10 червня, відповідно до бази нормативних актів ЦВК, зареєстровано декілька кандидатів за мажоритарними округами і лише одна партія як суб’єкт виборчого процесу – політична партія “Єдиний Центр” (постанова ЦВК № 959 від 07.06.2019). Інші політичні партії, навіть якщо вони провели з’їзди і визначилися зі списками своїх кандидатів, навіть якщо вони вже подали списки кандидатів і супровідні документи до ЦВК – не мають права розміщувати свою передвиборну агітацію”, – зазначив юрист.

Водночас Алі Сафаров звернув увагу, що обмеження передвиборної агітації стосується не всіх політичних партій, а саме партій – суб’єктів виборчого процесу. За його словами, відповідно до частини п’ятої статті 70 Закону “Про вибори народних депутатів України” не вважається передвиборною агітацією здійснення партією, яка не має статусу суб'єкта виборчого процесу, різноманітних інформаційних заходів, зокрема розміщення агітації на носіях зовнішньої реклами.

“Така діяльність можлива з метою популяризації власної діяльності партії чи роз'яснення своєї позиції за умови, що під час таких заходів жодним чином не згадуються партії – суб'єкти виборчого процесу та кандидати в депутати, а також положення передвиборних програм. Партія стає суб’єктом виборчого процесу не тоді, коли вона зареєстрована в ЦВК як суб’єкт виборчого процесу, а раніше”, – сказав юрист.

Також він додав, що, відповідно до пункту 3 частини першої статті 12 Закону України “Про вибори народних депутатів”, суб’єктом виборчого процесу є партія, яка висунула кандидатів у народні депутати. “Тобто з моменту проведення з’їзду партії, на якому висуваються кандидати як за партійними списками, так і в мажоритарних округах, партія стає суб’єктом виборчого процесу і приймає на себе права, обов’язки та відповідальність, пов’язану з виборчим процесом”, – зауважив Алі Сафаров.

За його словами, політичні партії мають провести свої з’їзди до 10 червня включно, відповідно до частини дев’ятої статті 107 Закону України “Про вибори народних депутатів України”.

“Тобто станом на вечір 10 червня всі політичні партії – суб’єкти виборчого процесу, вже будуть визначені”, – сказав Алі Сафаров.

Нагадаємо, в ІМІ працює юридична гаряча лінія. Консультації охоплюють не тільки питання свободи слова і прав журналістів, не тільки регулювання ЗМІ під час виборів, але й інші питання, зокрема щодо реклами загалом або реклами окремих товарів, про авторське право, про особливості укладення господарських договорів в діяльності ЗМІ тощо. Журналісти та інші працівники засобів масової інформації можуть звернутися за консультацією до юристів за телефоном (050) 447-70-63 (в робочий час у будні дні) та письмово на електронну адресу [email protected].

Liked the article?
Help us be even more cool!