ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Майже половина керівників в українських медіа – жінки

Фото – Укрінформ
Фото – Укрінформ

Жінки становлять значну частину (41%) в керівних органах редакцій українських медіа, а серед власників (38%) багато чоловіків. Про це свідчать результати дослідження "Гендерний баланс у прийнятті рішень в медіаорганізаціях України", презентація якого відбулася в "Медіацентрі Україна – Укрінформ", пише Укрінформ.

"Дійсно, жінок в українських редакціях працює дуже багато. Вони дійсно обіймають багато керівних посад (41%), але при цьому власниками медіа здебільшого є чоловіки. 38% опитуваних вказали, що власниками є чоловіки. І великою часткою (майже 35%) є відповіді, що кінцевими отримувачами вигоди в медіа є ні чоловік, ні жінка. Це стосується редакцій, що працюють у формі організації, засновником якої є колектив", – сказала голова ГО "Жінки в медіа", членкиня Комісії з журналістської етики Ліза Кузьменко.

За її словами, серед редакцій, де взагалі не представлені жінки на посадах, що передбачають стратегічне планування, більшість регіональні. Отже, немає жінок на керівних посадах у 17 регіональних редакціях, а це практично кожне п’яте регіональне медіа. Водночас 34% респондентів зазначили, що в їхніх організаціях немає жодної формальної політики рівності. Також 67% учасників дослідження вказали, що в них немає практики проведення тренінгів з питань толерантності, недискримінації, жіночого лідерства.

Як показали результати опитування, водночас чоловіків у медіа бракує з низки причин. Серед них респонденти виділяють як виклики мобілізації, так і небажання офіційного працевлаштування на низькі зарплати.

Кузьменко зазначила, що це дослідження є однією з перших спроб в Україні оцінити гендерну репрезентацію на керівних позиціях у медіа. Воно ґрунтується на показниках, які застосовує Європейський інститут з гендерної рівності (European Institute for Gender Equality (EIGE). Опитано 173 представниці та представники 168 українських медіа.

"Мені б дуже хотілося, щоб термін "слабка стать" стосовно жінок зник з нашого медіапростору. Це індикатор простий та водночас показовий. За ним стоїть велике та змістовне навантаження. Жінки не є слабкою статтю, і це доводить не тільки щоденне життя, а й узагалі ті досягнення, які є в жінок", – сказала урядова уповноважена з питань гендерної політики України Катерина Левченко.

На її переконання, дотримання гендерного балансу в ухваленні рішень у медіаорганізаціях України є не тільки виявом справедливості, а й шляхом для підвищення якості медійного контенту. Жінки і чоловіки повинні мати рівні права.

Заступник директора офісу IFES в Україні Роман Любченко упевнений у тому, що гендерна рівність має надзвичайно важливе значення.

"Це також наше майбутнє, адже ми рухаємось у Європейський Союз. Такі елементи є частиною побудови такої важливої складової цього демократичного об'єднання, і вони стануть нашим майбутнім. Таким деталям ми маємо приділяти більше й більше уваги. Ми це всі побачимо найближчим часом, у наступні роки, коли України стане повноправним членом ЄС. Тому це (дослідження. – Ред.) дуже важливий крок у сфері медіа", – підкреслив він.

Результати дослідження можуть використовуватися з метою посилення політик гендерної рівності як для органів влади всіх рівнів, зокрема підкріпити даними впровадження державної стратегії забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, так і на рівні окремих медійних організацій. Особливо актуальним це є під час проведення медіареформи в Україні та запровадження змін у медійному законодавстві.

Liked the article?
Help us be even more cool!