ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Луценко позиватиметься до низки ЗМІ через матеріал про віллу – речниця

25.09.2018, 10:38

Генеральний прокурор України Юрій Луценко позиватиметься до засобів масової інформації через поширення неправдивих даних. Про це повідомила речниця очільника ГПУ Лариса Сарган на своїй сторінці у Facebook, повідомляє Радіо Свобода.

За її словами, ЗМІ передрукували “відверто замовну статтю з підозрілого сінгапурського сайту”.

“Адвокати Юрія Луценка готують позови до суду за поширення брехливої інформації. І обов’язково буде вимагання компенсації за моральну шкоду. І кожна копійка буде перерахована на військові госпіталі”, – написала Сарган.

Йдеться про статтю, яку 19 вересня оприлюднив сайт The MiceTimes of Asia. Невказаний автор чи авторка статті стверджує, що у співпраці з колегами з міжнародного проекту журналістських розслідувань OCCRP і неназваною журналісткою з Києва встановив: Юрій Луценко придбав віллу на Сейшелах за майже п’ять мільйонів доларів приблизно в час свого відпочинку там на початку 2018 року. Розслідування про ту поїздку тоді оприлюднила програма “Схеми”, спільний проект Радіо Свобода і телеканалу “UA:Перший”.

При цьому власне результати журналістського розслідування, описаного в нинішній статті, імені Луценка не називають – йдеться лише про “заможну родину українського підприємця”, яка приїхала на Сейшели, щоб завершити купівлю вілли. Про купівлю вілли саме Луценком сказав авторові неназваний український підприємець, із яким вони познайомилися в Гонконгу, мовиться в статті. Це єдина наведена прив’язка інформації про купівлю вілли невказаними українцями до імені генпрокурора.

Як пише видання, згаданий речницею генпрокурора paradox – вочевидь, обліковий запис адміністраторів сайту, з якого публікується його вміст. Сайт, назва якого буквально означає “Мишачі часи Азії”, називає себе “свіжими і незалежними новинами і точками зору з Сінгапура й Бангкока”, він був зареєстрований у квітні 2017 року компанією-реєстратором із Гонконгу. Вміст сайту – майже повністю передруки з невказаних джерел про події в усьому світі, при цьому великою мірою в Україні чи Росії (але стаття про Луценка не знаходиться пошуком в інших публікаціях і, вірогідно, є оригіналом). Значна більшість матеріалів сайту, не тільки на російські чи українські теми, – механічні переклади на англійську з російськомовних джерел, зі збереженням російського порядку слів, пунктуації, фразеології тощо.

Матеріали сайту вже привертали раніше увагу серйозніших засобів інформації. Наприклад, восени 2017 року газета англомовної спільноти Києва Kyiv Post повідомила про публікацію цього сайту на тему окупації Росією Криму – яка, у свою чергу, виявилася механічним перекладом на англійську статті з сайту Крим.Реалії, проекту української редакції Радіо Свобода, без вказівки на джерело.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!