Кожен четвертий матеріал у газеті “Факты” за 17 травня був “джинсою”
У газеті “Факты” №85 (3583) від 17 травня 2012 року експерти Інституту масової інформації нарахували кількість матеріалів з ознаками замовності, що становить 23% від загальної кількості матеріалів у цьому номері видання.
Замовні матеріали в цьому номері “Фактів” стосувалися конкурсу, організованого компанією Sumsung, конкурсу Михайла Поплавського, присвяченого Дню матері (такий матеріал вийшов в газеті “Сегодня” під маркуванням “PR”), а також матеріал торгівельного гіпермаркета “Епіцентр”.
Крім того, в цьому ж номері газети було виявлено неналежно маркований матеріал Кіберклініки Спіженка, що є порушенням закону про рекламу, згідно з яким рекламні матеріали мають бути марковані словами “реклама” або “на правах реклами”, і це маркування має бути чітко помітним.
Досліждення матеріалів з ознаками замовності проводиться Інститутом масової інформації в рамках моніторингу “джинси” та неналежного маркування за підтримки громадської організації “Internews Network”.
За методологією ІМІ є шість ознаків “джинси”:
- матеріал відстоює або просуває інтереси однієї сторони;
- цілком або майже ідентичний матеріал, надрукований в інших ЗМІ;
- експертами є особи, які некомпетентні коментувати подію або процес;
- безпідставно акцентується увага лише на позитивних або негативних характеристиках суб’єкта;
- матеріал містить елементи, які сприяють реалізації товарів, робіт або послуг одного суб’єкта;
- протокольний матеріал з заходів чиновників чи політиків, в яких відсутня зрозуміла суспільна важливість новини.
Help us be even more cool!