Княжицький пропонує Раді заборонити російське кіно про військових і кримінальників
Народний депутат Микола Княжицький зареєстрував у Верховній Раді проект закону (№4443а) про внесення змін до деяких законів щодо захисту інформаційного телерадіопростору України, повідомляє Укрінформ.
Зокрема, Закон України "Про кінематографію" передбачається доповнити статтею 151 "Розповсюдження і демонстрування фільмів, в яких міститься популяризація деяких органів держави-окупанта та популяризуються цінності кримінальної субкультури".
Згідно зі статтею, будь-яке розповсюдження (показ) в Україні будь-яких фільмів (аудіовізуальних творів), в яких міститься популяризація, агітація, пропаганда тощо будь-яких дій правоохоронних органів, збройних сил, інших збройних, військових чи силових формувань держави-окупанта, а також, в яких популяризуються цінності кримінальної субкультури, заборонено.
Для цілей цієї статті, під розповсюдженням (показом) фільмів розуміється будь-яке оприлюднення аудіовізуальних творів, включаючи художні чи документальні фільми (в тому числі багатосерійні), серіали тощо, в тому числі трансляція, ретрансляція, публічне сповіщення, інші способи передачі в ефір за допомогою радіохвиль (в тому числі з використанням супутників) чи передачі на віддаль за допомогою проводів або будь-якого виду наземного чи підземного (підводного) кабелю (провідникового, оптоволоконного та інших видів), та демонстрація фільмів в кінотеатрах, та в мережі Інтернет.
Фільм вважається таким, що містить популяризацію, агітацію, пропаганду тощо дій правоохоронних органів, збройних сил, інших збройних, військових чи силових формувань держави-окупанта у випадку, якщо в фільмі наявна принаймні одна з таких ознак:
а) головними героями або персонажами другого плану є співробітники (в тому числі колишні або нештатні) правоохоронних органів, збройних сил, інших збройних, військових чи силових формувань держави-окупанта, включаючи міліцію, поліцію, військово-морський флот, військово-повітряні війська, внутрішні війська, прикордонні війська, органи, служби державної (федеральної) безпеки тощо;
б) сюжет фільму прямо або опосередковано пов'язаний з будь-якими діями правоохоронних органів, збройних сил, інших збройних, військових чи силових формувань держави-окупанта, включаючи міліцію, поліцію, військово-морський флот, військово-повітряні війська, внутрішні війська, прикордонні війська, органи, служби державної (федеральної) безпеки тощо;
в) принаймні одним із головних героїв фільму або персонажів другого плану є особа, яка вчинила злочин або має намір його вчинити.
При цьому фільм вважається таким, що популяризує цінності кримінальної субкультури у випадку, якщо в ньому наявна принаймні одна з таких ознак:
а) в поведінці та/або діях головних героїв або персонажів другого плану яскраво виражене вороже ставлення до загальноприйнятих в суспільстві норм та цінностей;
б) романтизуються тюремні традиції;
в) демонструється невиправдане насилля, агресивність, жорстоке або цинічне ставлення відносно інших, більш слабких та беззахисних;
г) демонструється зневага до прав власників, що виражається в крадіжках, розбоях тощо, які романтизуються.
Загальні критерії, за якими визначаються фільми, що містять популяризацію, агітацію, пропаганду тощо дій правоохоронних органів, збройних сил, інших збройних, військових чи силових формувань держави-окупанта, а також фільми, що популяризують цінності кримінальної субкультури, визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії. Державні посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів, передбачених частиною першої цієї статті, не видаються.
Розповсюдження (показ) будь-яких фільмів, зазначених в частині першій цієї статті закону, тягне за собою накладення на відповідних суб'єктів, що здійснюють таке розповсюдження, штрафу в розмірі від 10 до 50 мінімальних заробітних плат на кожен випадок такого розповсюдження (показу).
Help us be even more cool!