Журналістка "Інтерфаксу" оскаржує телерекламу із закликом не їхати в Україну
Власний кореспондент інформаційного агентства «Інтерфакс-Україна» в Брюсселі Ірина Хохлова подала позов до Комісії з рекламної етики у Голандії. Вона обурена ставленням до українських жінок, про яких ідеться у рекламному ролику зі слоганом «Утримай його вдома». Про подробиці процесу журналістка розповіла під час випуску «Шустер live» 8 червня 2012 року в ефірі Першого національного.
Нагадаємо, у квітні на двох центральних каналах Голандії з'явилася реклама, де йшлося про українських жінок. Відеоролик розробила і відзняла голландська енергетична компанія Nederlandse Energie Maatschappij (NLE). Протягом майже двох місяців він транслювався на телебаченні переважно у вечірній час. Також це відео розміщене на сайті компанії і на відеосервісі Youtube.
За сюжетом ролика, закадровий голос переконує нідерландських дружин і подруг втримати своїх чоловіків від спокуси відвідати Україну під час Євро-2012. Дискутивним моментом сюжету є позиціонування українок. У кліпі спочатку показують віконце Google, куди вводяться слова Ukrainian women («українські жінки»). Після цього на екрані з'являється багато фотографій напівоголених молодих жінок.
На думку Хохлової, таким чином автори кліпа демонструють українок як доступні секс-об`єкти. Вона розповіла, що її заяву до Комісії з рекламної етики було розглянуто за терміновою процедурою.
Під час слухань жуналістка доводила, що у кліпі представлено хибну версію результатів пошуковика: «Те, що показує Google Search у рекламі, коли вводиться Ukrainian woman, - оголених, напівоголених жінок - неправда, це не асоціюється з українками. Реальний Google Search інший». На скриншоті, продемонстрованому Хохловою у студії, фігурували лише дві оголені жінки. І ці фото, як довела Хохлова, було взято з голандських еротичних сайтів, один із яких ukrainischefrauen.dot.nl.
З аргументамии Ірини Хохлової Комісія з рекламної етики не погодилася. Журналістці пояснили: «У зв'язку з тим, що образи, які були показані в кліпі, - це стереотип сприйняття української жінки за кордоном, використані у рекламі образи - у площині правди».
Хохлова подала апеляційну скаргу. Наступний розгляд її заяви має відбутися 18-го червня. «Виграю я чи ні, це вже не важливо. Це просто справа принципу. Я хочу справедливості», - зазначила журналістка.
Нагадаємо, раніше Міністерство закордонних справ України висловило стурбованість у зв'язку з появою на центральних телеканалах в Нідерландах реклами, в якій ішлося про українок.
Help us be even more cool!