ІМІ дослідив графік видалення постів в українських телеграм-каналах
Українські телеграм-канали з мільйонною аудиторією оперативно видаляють контент у перші години після публікацій. Про це йдеться в дослідженні Інституту масової інформації (ІМІ), яке проводилося з 19 до 25 квітня 2025 року включно.
За даними дослідження ІМІ, лише в першу годину після публікації адміни видаляють переважну частину контенту в таких телеграм-каналах:
- “Україна Сейчас” прибирає 73,5% таких постів протягом години;
- “Київ ІНФО” – 71,5%;
- “Тризуб” – 73%;
- “Реальна Війна” – 66,5%;
Найчастіше ці пости стосувалися бойових дій, наслідків російських обстрілів, міжнародної політики чи кримінальних новин.
Інші телеграм-канали, згідно з дослідженням, дотримуються протилежної тактики. Наприклад, у “Реальному Києві” (1,3 млн підписників) 61,5% видалених постів зникають лише через три доби після публікації. Експерти ІМІ припускають, що частина з таких постів має ознаки прихованої реклами на користь бізнесів чи політичних фігур, яка згодом просто зникає з публічного поля.

Дисклеймер ІМІ. В інфографіці представлено видалені пости, які мали контент, до неї не внесено видалених постів, які стосувались оголошення повітряної тривоги або відбою тривоги, руху БпЛА або ракет
Щодо тривалості, то такі телеграм-канали, як “Труха Україна”, “Україна Сейчас”, “Телеграмна служба новин”, зазвичай видаляють контент протягом доби. Водночас такі канали, як Times of Ukraine, “Инсайдер UA”, “Реальна Війна”, “Реальний Київ”, “Всевидящее ОКО”, “Україна Online”, “Тризуб”, “Київ ІНФО”, мають стратегію необмеженого часового простору та можуть зачищати контент навіть через кілька діб після публікації.
“Видалення постів у телеграм-каналах – це не випадковість, а системна стратегія, у якій адміни тестують реакцію аудиторії. Залежно від того, як “заходить” тема, її можуть або розкручувати далі, або прибирати з каналу. Щодо замовних постів, то вони здебільшого розміщені кілька діб і згодом видаляються, адже за умовами певних каналів така реклама може бути розміщена лише на певний період”, – коментує медіааналітикиня Інституту масової інформації Яна Машкова.
Експерти ІМІ також наголошують: багато анонімних каналів використовують емоційно забарвлені заголовки, короткі тривожні фрази, інформацію без посилань на джерело. Такі повідомлення можуть містити фейки, псевдоінсайди чи перекручені цитати й навіть після видалення залишають емоційний слід у читача.
* Моніторинг охопив 12 найпопулярніших телеграм-каналів в українському сегменті, за даними Telemertrio, які працюють як новинні канали та мають понад 1 млн підписників: “Труха⚡️Україна”, Times of Ukraine, “Инсайдер UA”, “Реальна Війна”, “Реальний Київ”, “Україна Сейчас | УС: новини, політика, війна”, “Всевидящее ОКО”, “Україна Online”, “Телеграмна служба новин – Україна”, “Тризуб 🔱”, “Київ ІНФО | Новини Україна 🇺🇦”.
Дослідження контенту проводилося з 19 до 25 квітня 2025 року включно. Видалені пости вдалося витягнути за допомогою сервісу Telemetrio та проаналізовано за допомогою власних роботизованих інструментів.
Help us be even more cool!