ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Головні замовники політичної джинси в онлайн-ЗМІ в березні – дослідження ІМІ

27.03.2019, 13:00

Основними замовниками політичної джинси під час президентської кампанії в березні стали партія “Опозиційна платформа – За життя” та кандидат у Президенти Юрій Бойко, а також кандидатка в Президенти Юлія Тимошенко.

Про це свідчить дослідження політичної джинси, проведене ГО “Інститут масової інформації” в період з 4 по 22 березня 2019 року в 13 популярних інтернет-ЗМІ. Повна вибірка становила близько 50 тисяч новин*.

За даними дослідження, близько третини (31%) політичних матеріалів з ознаками замовності в березні стосувалися діяльності  партії “Опозиційна платформа – За життя” та кандидата в Президенти Юрія Бойка, який є співголовою цієї політсили. Найбільше матеріалів з ознаками замовлення на їхню користь було зафіксовано на сайтах 112-го каналу (112.ua), Newsone (newsone.ua) та "Знай.юа" (znaj.ua).

Друге місце серед замовників посіла Юлія Тимошенко, на користь якої було зафіксовано 15,5% матеріалів з ознаками замовності. Зокрема, Тимошенко просували сайти “Обозреватель” (obozrevatel.com), “РБК-Україна” (rbc.ua) та сайт 24-го каналу (24tv.ua).

На користь Володимира Зеленського та Петра Порошенка в моніторинговий період було розміщено по 10% політичних матеріалів з ознаками замовності.

За даними дослідження, найбільше матеріалів на користь Зеленського було зафіксовано на сайті "Знай.юа" (znaj.ua), а на користь чинного Президента – на сайтах “Сегодня”, 112-го каналу (112.ua) та “Обозреватель” (obozrevatel.com).

На користь Анатолія Гриценка було розміщено 9% матеріалів з ознаками замовності, і розміщувалися вони переважно на “Обозревателе” (obozrevatel.com) та сайті 24-го каналу (24tv.ua).

Загалом найбільше матеріалів з ознаками замовлення політичного характеру було виявлено на сайті “Обозреватель” (obozrevatel.com) – 189 матеріалів за три періоди моніторингу в березні, а також на сайті 112-го каналу (112.ua) – 184 матеріали та сайті "Знай.юа" (znaj.ua) – 120 матеріалів

Не було виявлено за всі періоди моніторингу замовних матеріалів політичного спрямування на сайтах “Українська правда” (pravda.com.ua) та “Новое время” (nv.ua). На сайтах “Ліга” (liga.net) (один матеріал) та "ТСН" (tsn.ua) (дев'ять матеріалів) було зафіксовано лише неналежно марковані матеріали.

Загалом, за даними дослідження, протягом трьох тижнів березня 2019 року в 13 інтернет-ЗМІ було зафіксовано 916 матеріалів з ознаками замовлення політичного спрямування. З них лише 5% були марковані як рекламні, проте навіть це маркування не відповідало Закону “Про рекламу” (назвами рубрик були “Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори”).

*Моніторинг проводився в періоди з 4 по 8, з 11 по 15 та з 18 по 22 березня 2019 року в таких ЗМІ: “Обозреватель” (obozrevatel.com), "Знай.ua" (znaj.ua), 24-й канал (24tv.ua), “Гордон”, “Українська правда” (pravda.com.ua), “Новое время” (nv.ua), УНІАН, “Сегодня”, ТСН (tsn.ua), 112.ua, Newsone (newsone.ua), "РБК-Україна" (rbc.ua), “Ліга” (liga.net). Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (близько 50 тисяч новин).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews Network.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!