ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Херсонська ОДА пропонує платити журналістам за публікацію "суспільно важливої інформації"

17.11.2020, 14:50
Фото - visnyk.lutsk.ua
Фото - visnyk.lutsk.ua

Херсонська обласна державна адміністрація планує платити 1,3 млн гривень щороку за поширення суспільно важливої інформації про соціально-економічний та суспільно-політичний розвиток області та країни у друкованих ЗМІ, теле- та радіоефірах, в інтернет-виданнях.

Про це йдеться у проєкті програми розвитку інформаційного простору Херсонської області на 2021-2024 рік, повідомляє “День”.

Метою програми, яку розробили в управлінні суспільних комунікацій, вказано “створення інформаційного простору для забезпечення захисту інтересів суспільства, дотримання державної політики в інформаційній та видавничій сферах”. 

Основні її завдання: формування регіональної політики у сфері розвитку інформаційного суспільства, популяризація української книги, підтримка місцевих авторів, висвітлення діяльності органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Протягом чотирьох років на виконання всіх заходів передбачено 10 млн 806 тис. гривень. Усі кошти планують виділяти з обласного бюджету.

Крім того, 100 тис. гривень щороку обласна влада планує витрачати на проведення конкурсу журналістських робіт з тематики “Впровадження реформи самоврядування та децентралізації влади”. Переможців визначатимуть у трьох номінаціях. За 1, 2 і 3 місце автори отримають премії: 15, 10 та 5 тисяч гривень відповідно.

Також програмою передбачено “проведення престурів та журналістських “десантів”. По 200 тисяч гривень з обласного бюджету планують витратити на проживання і харчування “десантників”, перевезення їх до місць проведення заходів. Ще чверть мільйона в ОДА хочуть витратити на придбання фото- і відеотехніки “для забезпечення роботи медіагрупи з підготовки та випуску відеороликів, макетів друкованої продукції управління суспільних комунікацій”.

Окремим пунктом програми передбачено “виготовлення різноманітної рекламної продукції, спрямованої на створення позитивного іміджу та презентацію області на місцевому та міжнародному рівнях щодо туристичних, інвестиційних та інших її можливостей”. Ці послуги також планують замовити у місцевих медіа. 

“Платні публікації в медіа про діяльність ОДА та губернатора не мають нічого спільного з розвитком культури чи популяризації місцевих авторів. Після роздержавлення медіа місцева влада втратила свої “рупори”, через які вони розміщували матеріали про свою діяльність. Тому в ОДА вчергове вдалися до хитрого, на їх думку, плану - платити за публікації про себе в інших, здавалося б, незалежних медіа. Найчастіше такі матеріали однобокі та компліментарні. Також журналісти не вільні у виборі тем, а змушені висвітлювати те, за що їм заплатили. Це не тільки нечесно перед аудиторією медіа, а ще й влада дурить своїх громадян за їхній же рахунок Чесно буде розміщувати такі матеріали як рекламу. Тоді читачі чи глядачі не будуть ошукані. Але ОДА доведеться чесно сказати, що вони планують використати ці гроші на рекламу себе, а не прикриватися якимось там розвитком чи культурою”, - прокоментувала програму експертка ІМІ Ірина Земляна.

Журналіст газети День Іван Антипенко також додав, що у вересні 2019 року голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв повідомив “Дню”, що не витрачатиме кошти на “джинсу” бюджетним коштом.

“Ми зупинили цю ганебну практику оплати за публікацію повідомлень на окремих сайтах та інших ЗМІ. Це неприпустимо. Це не є журналістика”,  - казав рік тому Гусєв.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!