Харків: на 057.ua не було жодної політичної джинси, але комерційної - найбільше
За період моніторингового тижня у ЗМІ було зафіксовано невелика кількість матеріалів замовного характеру політичного характеру. У трьох виданнях (газетиСлобідьский край” та на веб-ресурсі “Статус Кво”) виходив один й той самий матеріал про лобіювання ПП “Відродження” державного фінансування ПТУ. Матеріал поданий з позиції ПП “Відродження”, однобічно. Характерно, що ця ж новина з’являлася і до моніторингового періоду. При чому у www.sq.com.ua можна знайти поруч із замовним http://www.sq.com.ua/rus/news/politika/22.03.2016/vidrodzhennya_prizyvaet_parlament_preodolet_veto_prezidenta_na_zakon_o_ptu/
і неангажований, об’єктивно поданий матеріал
На ресурсі 057.ua не було зафіксовано жодного замовного матеріалу політичної тематики. Натомість саме на цьому сайті у стрічці новин ми спіймали найбільшу кількість комерційної “джинси” - їх виявилося 14. Вони були подані у рубриці “Новости компании”, а мали б відповідно до законодавства України маркуватися як реклама. Усі матеріали позитивно описували продукт чи сервіс компанії, організації-замовника, зазначалися координати та назви торгових марок (вікна Veka, таксі “Максим”). Деякі матреріали не були позначені як “новини компанії” та подавлися у загальній стрічці, при тому були подані без журналістської обробки, а від організаторів http://www.057.ua/article/1166499. Усі ці матеріали ми віднесли до “джинси”.
Другим еред промоніторених видань за кількістю замовних комерційних матеріалів є газета “Вечірній Харків”. Для якої характерне неналежне маркування рекламних матеріалів. Так, у №032 від 22.03.2016 великий матеріал під назвою “Увага, нафтопровід!” є об’явою-зверненням до громадян міста та області і позначений зірочкою. Так само позначені ще три матеріали в двох наступних номерах газети. На останній сторінці редакція пояснює, що таким чином вона маркує матеріали на правах реклами. Проте це є неналежним маркуванням. Ще дві обяви у ВХ взагалі не позначені жодним знаком. У цих же номерах редакція друкує матеріали із позначкою “Реклама”.
Вважаємо, що сплеск політичної “джинси” у промоніторених виданнях залежить від активізації передвиборчого процесу. Комерційні матеріали замовного характеру у більшості випадків залежать від дотримання редактором норм закону про належне маркування.
Текст: Анна Прокаєва, регіональна представниця ІМІ в Харківській області.
Джерело скріна: тут.
Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
Help us be even more cool!