ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Громрада Держкомтелерадіо наполягає вилучити блокування сайтів із законопроекту про підтримку кінематографії

09.02.2016, 10:29

Громадська рада при Державному комітеті телебачення і радіомовлення України наполягає на вилученні з ухваленого 28 січня Верховною Радою у першому читанні законопроекту №3081-д “Про державну підтримку кінематографії в Україні” положень, що дозволяють блокувати сайти, які порушили чиєсь авторське право, без рішення суду. Про це йдеться у заяві Громадської ради, повідомляє “Детектор медіа”.

“Верховна Рада України 28.01.2016 в першому читанні прийняла законопроект №3081-д, який хоча й має назву "Про державну підтримку кінематографії в Україні", але серед норм якого - вже знайомий припис - "власникам веб-сайтів, багатокористувацьких платформ, серверів або локальних мереж, постачальникам послуг технічного зберігання (хостингу), операторам, провайдерам телекомунікацій, іншим особам" блокувати сайти, які порушили (у т.ч. без будь-якої вини) чиєсь авторське право, без рішення суду”, - йдеться у заяві.

У законопроекті встановлюється позасудова процедура, що дозволяє будь-якому заявнику заблокувати будь-який контент, розміщений на веб-сайті, або, за деяких умов, весь веб-сайт на невизначений час і не зобов'язує заявника звертатися до суду для вирішення питання по суті, зазначає Громадська рада.

Відмова провайдера від блокування можлива тільки “у разі якщо така вимога оформлена з порушенням норм”, встановлених законопроектом, тобто - виключно з формальних причин. При відмові в блокуванні з інших причин провайдер може бути оштрафований на суму “від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян” (повторно - від 1000 до 2000). Тут і надалі під “провайдером” узагальнено розуміється “провайдер телекомунікацій, постачальник послуг технічного зберігання (хостингу), оператор, власник багатокористувацької платформи, серверу або локальної мережі, власник веб-сайту”.

Громадська рада у своїх запереченнях щодо таких вимог законопроекту посилається на висновки Головного науково-експертного управління від 08.12.2015 стосовно цього законопроекту (п.2 розділу ІІ. Зауваження до Прикінцевих та перехідних положень), у яких зазначено, що “врегулювання взаємовідносин суб’єктів авторського права та суміжних прав з надавачами інтернет-послуг та деякі удосконалення способів захисту авторських та суміжних прав... не мають жодного правового зв’язку з розв’язанням проблеми, на яку спрямований даний законопроект – державної підтримки кінематографії в Україні”. У висновках рекомендувалося або вилучити вказані пункти з пункту 3 розділу ІІІ “Прикінцеві та перехідні положення”, або, в разі необхідності, подавати їх у вигляді окремого законопроекту.

“Створюється прецедент, яким до Кримінального кодексу вводиться реальна відповідальність за юридично невизначені терміни ("камкордінг", "кардшейрінг"), що є неприпустимим для визначення об'єктивної сторони складу злочину”, - зазначає Громадська рада.

Також у заяві підкреслюється, що у провайдера немає ні права, ні можливості визначити достовірність особи заявника, його правоздатність та дієздатність (заява може подаватись також і “звичайною поштою”), а також визначати наявність і обсяг авторських прав у заявника - законопроект передбачає лише “твердження про наявність майнових прав інтелектуальної власності на об’єкт авторського права і (або) суміжних прав”.

“Є реальна можливість масового блокування всіх сторінок на всіх сайтах країни з боку недобросовісного заявника шляхом зловживання можливостями наданими законом (і заявнику загрожує тільки штраф після рішення суду проти нього). Ініціатором такої процедури може стати будь-яка як юридична, так і фізична (в т.ч. і вигадана або недiездатна) особа. Представившись будь-якою юридичною особою (дані в реєстрі відкриті), будь-який зловмисник може поштовим листом заблокувати всі сторінки всіх веб-сайтів України в один день”, - йдеться у заяві.

Громадська рада при Держкомтелерадіо відзначає, що потрібно покращувати законодавство щодо досудового (а не позасудового) врегулювання спорів стосовно аудіовізуальних авторських прав і наполягає вилучити з пункту 3 розділу ІІІ “Прикінцеві та перехідні положення” законопроекту №3081-д положення щодо взаємовідносин суб’єктів авторського права та суміжних прав з надавачами інтернет-послуг та способів захисту авторських та суміжних прав, зокрема - вилучити підпункти 1, 2, 3, 4, 8.

Liked the article?
Help us be even more cool!