Громадськість не дала можливості Мін’юсту обмежити термін дії свідоцтв про реєстрацію преси
19.04.2012, 01:51
Міністерство юстиції виключило з проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» щодо удосконалення державної реєстрації друкованих засобів масової інформації норму, яка встановлює чинність свідоцтва про державну реєстрацію друкованого ЗМІ терміном на 5 років.
Про це йдеться у звіті Міністерства юстиції про результати проведення громадського обговорення даного законопроекту, повідомляється на сайті Мін’юсту.
Міністерство виключило цю норму, врахувавши пропозицію директора Інституту Медіа Права Тараса Шевченка, який взяв участь у обговоренні законопроекту.
Також Мін’юст, як головний розробник проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», погодився виключити з проекту зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка передбачає встановлення адміністративної відповідальності за ухилення від реєстрації друкованого засобу масової інформації. Таку норму міністерство виключило, врахувавши пропозицію юриста Інституту масової інформації Романа Головенка.
Водночас Міністерство юстиції зазначає, що у проекті закону передбачається правове регулювання питань щодо:
- використання назв друкованих ЗМІ, встановлення обов’язку засновників перекладати назву друкованого ЗМІ українською мовою для запобігання порушенням обмежень на свободу інформації;
- реалізації статті 34 Конституції України та статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо права кожного на свободу думки і слова;
- відносин між співзасновниками друкованих засобів масової інформації в питаннях заснування друкованого засобу масової інформації та передачі засновницьких прав; захисту прав засновників друкованих засобів масової інформації від недобросовісної конкуренції шляхом недопущення «резервування» назв друкованих засобів масової інформації без їх видання або реєстрації друкованих ЗМІ з назвами, тотожними відомим брендам;
- визначення вичерпного переліку документів, які подаються до реєструючого органу засновниками (співзасновниками) на державну реєстрацію, та вимог до цих документів. Крім того, проект виключає вимогу чинного щодо подання засновником-юридичною особою нотаріально засвідченої копії статуту, що скорочує фінансові затрати засновників; визначення підстав для втрати свідоцтвом про державну реєстрацію друкованого ЗМІ чинності та узгоджено термінологію ("визнання свідоцтва недійсним"; вилучено поняття "зупинення строку розгляду заяви про реєстрацію" щоб скоротити кількість адміністративних процедур (рішення про зупинення строку оформлюється наказом).
В обговоренні законопроекту взяли участь Інститут масової інформації; Асоціація міжнародно-правових досліджень; редактор відділу новин газети «Нова демократія» Р. Травін; директор Інституту Медіа Права Т. Шевченко.
Про це йдеться у звіті Міністерства юстиції про результати проведення громадського обговорення даного законопроекту, повідомляється на сайті Мін’юсту.
Міністерство виключило цю норму, врахувавши пропозицію директора Інституту Медіа Права Тараса Шевченка, який взяв участь у обговоренні законопроекту.
Також Мін’юст, як головний розробник проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», погодився виключити з проекту зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка передбачає встановлення адміністративної відповідальності за ухилення від реєстрації друкованого засобу масової інформації. Таку норму міністерство виключило, врахувавши пропозицію юриста Інституту масової інформації Романа Головенка.
Водночас Міністерство юстиції зазначає, що у проекті закону передбачається правове регулювання питань щодо:
- використання назв друкованих ЗМІ, встановлення обов’язку засновників перекладати назву друкованого ЗМІ українською мовою для запобігання порушенням обмежень на свободу інформації;
- реалізації статті 34 Конституції України та статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо права кожного на свободу думки і слова;
- відносин між співзасновниками друкованих засобів масової інформації в питаннях заснування друкованого засобу масової інформації та передачі засновницьких прав; захисту прав засновників друкованих засобів масової інформації від недобросовісної конкуренції шляхом недопущення «резервування» назв друкованих засобів масової інформації без їх видання або реєстрації друкованих ЗМІ з назвами, тотожними відомим брендам;
- визначення вичерпного переліку документів, які подаються до реєструючого органу засновниками (співзасновниками) на державну реєстрацію, та вимог до цих документів. Крім того, проект виключає вимогу чинного щодо подання засновником-юридичною особою нотаріально засвідченої копії статуту, що скорочує фінансові затрати засновників; визначення підстав для втрати свідоцтвом про державну реєстрацію друкованого ЗМІ чинності та узгоджено термінологію ("визнання свідоцтва недійсним"; вилучено поняття "зупинення строку розгляду заяви про реєстрацію" щоб скоротити кількість адміністративних процедур (рішення про зупинення строку оформлюється наказом).
В обговоренні законопроекту взяли участь Інститут масової інформації; Асоціація міжнародно-правових досліджень; редактор відділу новин газети «Нова демократія» Р. Травін; директор Інституту Медіа Права Т. Шевченко.
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!