Google погодився виплатити 100 мільйонів доларів готівкою для врегулювання судового провадження, де позивачі заявили, що компанія вимагає забагато грошей від рекламодавців, не надаючи обіцяних знижок і стягуючи кошти за кліки поза межами географічних зон, на які була націлена реклама. Про це повідомляє Reuters.
Попереднє врегулювання колективного позову, який був поданий у березні 2011 року, було запропоноване пізно ввечері 27 березня у федеральному суді Сан-Хосе, Каліфорнія, і потребує затвердження суддею.
Рекламодавці, які брали участь у програмі AdWords Google, зараз відомої як Google Ads, звинувачували пошуковик у порушенні контракту шляхом маніпулювання формулою Smart Pricing, яка штучно зменшувала знижки.
Рекламодавці також заявили, що Google (власником якого є компанія Alphabet з головним офісом у Маунтін-В’ю, Каліфорнія) вводив їх в оману, не обмежуючи показ реклами окресленим замовниками регіоном, що порушує закон Каліфорнії про несумлінну конкуренцію.
Врегулювання, запропоноване 27 березня, стосується рекламодавців, які користувалися AdWords з 1 січня 2004 до 13 грудня 2012 року. Погоджуючись на врегулювання, Google заперечив будь-які правопорушення зі свого боку.
“Ця справа стосувалася функцій реклами, які ми змінили понад десять років тому, і ми задоволені, що питання розв’язано”, – заявив в електронному листі речник Google Хосе Кастанеда.
Адвокати позивачів можуть вимагати гонорари до 33% суми врегулювання плюс 4,2 мільйона доларів на покриття витрат.
Згідно із судовими документами, розгляд справи тривав 14 років, бо сторони надали велику кількість доказів, зокрема понад 910 тисяч сторінок документів і декілька терабайтів даних про кліки від Google, а також узяли участь у шести сеансах медіації з чотирма різними медіаторами.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян