ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

Фактчекінгові організації назвали YouTube "одним з основних каналів дезінформації" та запропонували зміни

12.01.2022, 13:00
Фото – youtube
Фото – youtube

Понад 80 фактчекінгових організацій зі всього світу назвали відеохостинг YouTube одним з основних каналів дезінформації в інтернеті у всьому світі. Компанію звинуватили в тому, що вона робить не досить для боротьби з фейками, а також запропонували, як це виправити.

Про це йдеться у відкритому листі організацій до гендиректорки YouTube Сюзан Войчицькі, повідомляє Громадське.

Так, у листі згадується, що на відеоплатформі поширюються фейки про коронавірус, онкозахворювання, вакцинацію проти COVID-19, президентські вибори в США. Наприклад, наводиться відео, у якому розповідають про нібито шахрайство під час виборів у США у 2020 році (про таке, зокрема, казав і Дональд Трамп, хоча підтверджень цьому немає). Це відео переглянули 33 мільйони разів.

“YouTube дозволяє несумлінним творцям контенту використовувати свою платформу для маніпуляцій, а також для організації та збору коштів. Поточні заходи боротьби недостатні”, – заявили фактчекінгові організації.

Наразі YouTube у межах боротьби з інформацією видаляє фейковий контент. Проте фактчекери зазначають, що такі дії можуть бути не надто ефективними, тому запропонували платформі чотири зміни, які допоможуть боротися з дезінформацією краще:

  1. Фінансувати незалежні дослідження щодо походження, поширення та впливу дезінформації; опублікувати повну політику модерації контенту.
  2. Крім видалення контенту, пропонувати викриття або спростування фейків у вигляді додаткового відео.
  3. Вживати заходів проти користувачів, які регулярно створюють фейковий контент. Наприклад, заборонити рекомендувати такі відео.
  4. Вживати більше заходів для боротьби з дезінформацією різними мовами.

Лист підписали понад 80 організацій, зокрема Full Fact із Великої Британії, The Washington Post Fact Checker зі США, а також StopFake та VoxCheck з України.

На лист відповіла речниця YouTube Єлена Ернандес, зазначає The Guardian. За її словами, компанія інвестувала “значні кошти” для протидії дезінформації, наприклад для зменшення поширення інформації

Ернандес зазначила, що перегляд фейкової інформації становить менш ніж 1% усіх переглядів на YouTube, а ще 0,21% усіх переглядів припадає на суперечливий контент, який модератори згодом мають видалити.

У правилах YouTube вказано, що на платформі заборонено “деякі типи оманливого контенту з високим рівнем шкоди”, а також поширення відео з мовою ворожнечі, цькування тощо.

У 2020 році YouTube заборонив поширювати фейки про коронавірус, а згодом у компанії заявили, що також виляють відео, які поширюють дезінформацію про вакцини.

Liked the article?
Help us be even more cool!