ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Facebook залишається головною соцмережею, з якої українці отримують інформацію, – дослідження

15.02.2022, 17:03
Фото – rbc.ua
Фото – rbc.ua

56% українців називають соціальну мережу Facebook серед тих, якими користуються для отримання інформації. 25% назвали Instagram. 24% – месенджер Viber. 

Такими є дані дослідження "Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди", яке Фонд "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва провів на замовлення "Детектора медіа".

Месенджер Telegram значно поступився аудиторією Viber: його назвали 13% респондентів. ТікТок є важливим джерелом інформації для 8,7% українців.

За два роки, в порівнянні з 2019-м, кількість людей, які називають Facebook важливим джерелом інформації, скоротилася на 18%, Instagram – на 9%. Водночас загальна кількість людей, яка каже, що користується соцмережами для отримання інформації, за рік зросла на 6%. Людей, які кажуть, що взагалі не користуються соцмережами, у 2021 році виявилося 28%. 

Найбільше користувачів соцмереж серед українців віком від 18 до 29 років (93%). Серед респондентів віком 50–59 років соцмережами й месенджерами користуються 74%, і лише серед людей віком понад 60 років 63% не використовують соцмереж.

Частка людей, які називають важливими для себе джерелами інформації російські соцмережі, скоротилась удвічі за рік. Тепер Вконтакте залишається важливим джерелом для 3,3% опитаних, Одноклассники – для 2,5%. Порівняно більше таких людей у південних (8%) і східних (7%) областях, тоді як у центрі їх 1%, а в західних областях уже практично немає.

"Детектор медіа" зауважує, що це не вимірювання аудиторії соціальних мереж, а соціологічне опитування, яке фіксує те, що люди говорять про себе.

Загальнонаціональне дослідження проведено на замовлення громадської організації "Детектор медіа" Фондом "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова в період із 17 до 22 грудня 2021 року включно.  Вибіркова сукупність становить 2018 респондентів та охоплює повнолітнє населення України, за винятком тимчасово окупованих територій АР Крим, частин Донецької та Луганської областей.

Опитування проводилося з використанням методу інтерв’ю face-to-face за стратифікованою багатоступеневою вибіркою із застосуванням випадкового відбору на перших етапах формування вибірки (вибірка, стратифікована за регіонами та типами населених пунктів) та квотного методу добору респондентів за статево-віковими квотами на завершальному етапі. Результати є репрезентативними за основними соціально-демографічними показниками: статтю, віком, макрорегіоном та типом поселення.  Максимальна теоретична похибка опитування (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3%. Для порівняння в дослідженні використано результати всеукраїнських соціологічних опитувань, які проводилися Київським міжнародним інститутом соціології у лютому 2018 та лютому 2019 року і соціологічною службою Центру Разумкова в серпні 2020 року на замовлення ГО "Детектор медіа".

Liked the article?
Help us be even more cool!