ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

EUvsDisinfo оприлюднив перелік найгучніших кейсів російської пропаганди

10.01.2019, 11:29

Європейський ресурс EUvsDisinfo склав перелік з 12 прикладів російської дезінформації, які зафіксував у 2018 році. Відповідний рейтинг оприлюднений на сайті EUvsDisinfo, повідомляє Укрінформ.

Перше місце у рейтингу посідає репортаж російського “Першого каналу” з Сирії у лютому 2018 року, в якому наводяться кадри оперативної зйомки бойового зіткнення. Насправді, як з’ясували журналісти-дослідники, ці кадри були “позичені“ з комп’ютерної гри “Arma 3”.

Інший епізод стосується повідомлення на каналі “Росія-1” про зустріч міністра закордонних справ РФ Сергія Лаврова з лідером Північної Кореї Кім Чен Ином у червні минулого року. На оприлюдненій під час ефіру фотографії учасників зустрічі Кім Чен Ину додали посмішку за допомогою фотошопу, якої в дійсності не було на його обличчі.

До переліку дезінформації європейське видання віднесло також спробу каналу “RT” (Росія сьогодні) представити осіб, підозрюваних в хімічній атаці в Солсбері, звичайними туристами. Але внаслідок таких дій вся російська аудиторія побачила ці події через “туман брехні“.

Наступний епізод стосується репортажу про візит президента РФ Володимира Путіна до російського міста Омськ у серпні 2018 року. У репортажі використано мальовничі зйомки міського ландшафту для ілюстрації благоустрою та екологічності Омська. Насправді, на кадрах був не Омськ, а московський район Мітіно.

Ще один приклад дезінформації європейське джерело характеризує як “обмовку за Фрейдом“, коли російське телебачення оголосило Азовське море “внутрішнім морем Росії“.

Також видання наводить інші випадки, коли процитовані російським телебаченням спостерігачі на місцевих виборах не впізнали свій коментар у російському перекладі, або коли російській аудиторії представили інноваційного “танцюючого робота“, який насправді виявився людиною, одягнутою у “роботизований“ костюм.

Згадується також відомий випадок, коли під час підготовки чергового фейку про Україну російські пропагандисти на роль “розчарованого українця“ запросили актора з Білорусі. Іронію викликала й спроба російських телевізійників видати репортаж британського телебачення про навчання військових зв’язківців за “спецоперацію“ з підготовки дезінформації проти Росії.

“Напевно, на російському державному телебаченні сподіваються, що ніхто інший не помітить, звідки вони беруть свій відеоряд”, - зазначає EUvsDisinfo.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!