Експерти застерегли владу від наслідування російського підходу у регулюванні інтернету
Запланований до розгляду Верховною Радою законопроект №6688 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії загрозам національній безпеці в інформаційній сфері” ігнорує досвід західних демократій, натомість є виявом російського підходу до питання регулювання інтернету. Про це йшлося 25 червня на організованій ІнАУ прес-конференції “Як знищити свободу в інтернеті: законопроект 6688”, повідомляє “Детектор медіа”.
Нагадаємо, 12 липня 2017 року народні депутати, члени Комітету з питань національної безпеки й оборони Іван Вінник (“Блок Петра Порошенка”), Дмитро Тимчук (“Народний фронт”) і Тетяна Чорновол (“Народний фронт”) зареєстрували законопроект №6688 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії загрозам національній безпеці в інформаційній сфері”, який має на меті узаконити можливість тимчасового блокування доступу до інформаційних ресурсів і сервісів в інтернеті за рішенням не лише суду, а й прокурора, слідчого та Ради національної безпеки і оборони України.
21 червня 2018 року цей законопроект внесено до порядку денного Ради.
За словами голови правління Інтернет-асоціації України Олександра Федієнка, автори законопроекту №6688 ігнорують досвід демократичних країн, натомість наслідують тоталітарні режими, в першу чергу – РФ.
“Слід діяти шляхом не указів, не мавпування Роскомнагляду, а створення стратегії кібербезпеки, внесення до законодавства змін, покликаних захищати інформпростір України, а не винищувати його”, – наголосив Федієнко.
На думку голови Комітету ІнАУ з питань ІКТ в освіті Івана Пєтухова, законопроект №6688 порушує Конституцію України, Конвенцію про кіберзлочинність, чимало міжнародних угод, інтегрує українське законодавство із російським тощо.
“Цей законопроект не захищає державу, а, навпаки, створює в ній Мордор”, – висловився Пєтухов.
Керівник програм нових медіа ГО "Інтерньюз-Україна" Віталій Мороз наголосив на тому, що законопроект №6688 протирічить інтересам як громадянського суспільства, так і бізнесу.
“Регуляції можуть бути, але повинні базуватися на європейських цінностях”, – вважає він.
Учасники обговорення, які, за їх словами, ведуть боротьбу з цим законопроектом уже другий рік, вважають, що Верховній Раді не слід ухвалювати цей законопроект, якщо ж таке станеться, то його мусить ветувати Президент.
Як нагадує видання, законопроект №6688 майже повністю дублює норми законопроекту з аналогічною назвою №6676, зареєстрованого 10 липня 2017 року членами Комітету з нацбезпеки й оборони Андрієм Тетеруком (“Народний фронт”) та Іваном Вінником (БПП). Однак законопроекти зареєстровані не як альтернативні, а як окремі, хоча й регулюють ідентичне питання – можливість блокування інтернет-ресурсів і сервісів.
Законопроекти передбачають можливість тимчасового блокування (обмеження) доступу до визначеного (ідентифікованого) інформаційного ресурсу (сервісу) в інформаційно-телекомунікаційних мережах (системах) за рішеннями суду, слідчого судді, слідчого, прокурора, Ради національної безпеки й оборони. Законопроекти запроваджують нові обов’язки операторів і провайдерів та нові штрафи для них, передбачають нові повноваження державних органів – зокрема, ведення єдиного реєстру заблокованих ресурсів, містять нову термінологію.
Help us be even more cool!