Експертка ІМІ: Російська пропаганда змінила свої вектори
Російська пропаганда змінила стратегію інформаційної складової війни, вважає експертка ІМІ Олена Голуб, на такі висновки її наштовхнув моніторинг російських наративів.
“Передусім ідеться про зміну цільової аудиторії російської пропаганди. Якщо раніше ми констатували, що більшість наративів спрямовано на внутрішню аудиторію країни-агресорки, то зараз спостерігається велика кількість меседжів, які можуть вплинути й на українське суспільство”, – вважає експертка.
Олена Голуб зазначає, що, наприклад, більш ранні наративи про нацизм в Україні, біолабораторії, політичну залежність від західних країн чи “вісім років бомбили Донбас” нині значно менше просуваються в російському інформаційному просторі. Їм на зміну прийшли наративи про втому Заходу, яка призводить до зменшення фінансової підтримки України, про корупцію у владі та про війну до останнього українця.
Ці меседжі, на думку експертки, можуть просочуватися в український інформаційний простір і демотивувати українське суспільство та призводити до більшого емоційного виснаження вже і так втомленого українського громадянина.
“Якщо наратив про біолабораторії не знаходив відгуку в українського споживача інформації, його легко спростувати й навіть висміяти, то звісно, що наратив про корупцію значно більше впливатиме на українських громадян і боротися з ним значно важче”, – зазначає Голуб.
Експертка вважає, що в разі зміни тактики інформаційної кампанії потрібно змінювати також і способи протидії їй.
“Наприклад, коли у військовій складовій війни змінюється тактика ведення бою противником, відразу шукають нові методи протидії цій тактиці, те саме має відбуватись і в інформаційній складовій”, – зазначає Голуб.
З моніторингом російських наративів можна детальніше ознайомитися тут.
Help us be even more cool!