Довіра аудиторії, медіаграмотність, сучасні канали комунікації: в Україні презентували візію медіасфери до 2030 року
Медійна сфера України у 2030 році має відновитися до довоєнних показників у частині виробництва та поширення контенту, а також щодо фінансових показників. Класичні медіа, такі як телебачення, радіо, онлайн-преса, мають постачати контент як на обраній основній платформі, так і на сучасних каналах комунікацій, зокрема на централізованих та децентралізованих соціальних онлайн-середовищах.
Про це йдеться в документі “Бачення України: реформування та відновлення соціально-гуманітарної сфери у перспективі 2030 року”, розробленому групою експертів при Реанімаційному пакеті реформ, який сьогодні презентував один з його авторів, заступник директора Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) Ігор Розкладай.
Зазначається, що різноманітність українського медіаландшафту має забезпечуватись існуванням різнотипових медій: як за територіальною ознакою – загальнонаціональні, регіональні та локальні громади, так і за тематичною спрямованістю. Медіа як джерела інформації задовольняють інформаційні потреби мешканців країни різного віку, рівня доходів, освіти тощо, а також активно взаємодіють з аналогічними суб’єктами поза межами країни, що стало наслідком посилення міграційних процесів як побічного ефекту війни Російської Федерації проти України.
“Блогери сформували правила самовизначення у двох основних категоріях: як мономедіа з жорстким дотриманням стандартів, а також блогери вільного жанру, які не користуються привілеями медій”, – зазначають розробники документа.
На думку експертів, довіра зростає через дотримання стандартів журналістики, розроблення та ефективне впровадження правил органів співрегулювання, а також ефективну діяльність національного медіарегулятора.
Крім того, українці поступово підвищують показники медіаграмотності: вміють чітко перевіряти офіційні джерела, знають основні медіа, їхніх власників та політичну орієнтованість і мають рівень резистентності до інформаційних вкидів від 50% і більше.
"Платформа Суспільного медіа займає вагому позицію як джерело перевіреної інформації, а також майданчик для формування суспільного діалогу з усіх вагомих сфер суспільного життя. Суспільне продукує просвітницький, історичний та інший контент, що поширюється найбільш прийнятними каналами взаємодії з цільовими аудиторіями. VoD-платформа суспільного є цінним джерелом для усього медійного ринку. Суспільне мовлення забезпечене гарантованими механізмами фінансування на рівні, достатньому для ефективної діяльності та виробництва якісного контенту як самостійно, так і шляхом залучення незалежних виробників контенту", – додають автори.
Також медіасфера має змінитися в такий спосіб, щоб українське медійне законодавство було гармонізоване з медійним законодавством ЄС, а українські медійники брали б активну участь у розробленні пан'європейських політик у сфері свободи слова та відповідних акторів.
Help us be even more cool!