Дослідження: Мова ворожнечі в X зросла на 50% після купівлі Маском
![](/upload/media/2025/01/20/678e3afd14233-20.png)
Рівень мови ворожнечі в соціальній мережі X зріс приблизно на 50% після купівлі платформи Ілоном Маском у 2022 році. Водночас кількість бот-акаунтів не зменшилася.
Про це йдеться в дослідженні Каліфорнійського університету, повідомляє Суспільне з посиланням на агентство EFE.
Науковці аналізували період з 1 січня 2022 до 9 червня 2023 року. Результати дослідження, опубліковані в журналі PLOS ONE, показали, що кількість повідомлень з мовою ворожнечі поступово зростала і досягла піку в травні 2023 року.
За даними звіту, середня кількість постів з мовою ворожнечі в X збільшилася з 2179 на тиждень до 3246, що становить зростання на 50% після придбання платформи Маском.
Також дослідження показало, що за цей період загальна активність у соцмережі збільшилася на 8%. Це означає, що зростання мови ворожнечі не пов'язане з напливом нових користувачів, а є результатом зміни контенту на платформі.
Водночас автори дослідження зауважили, що тенденція до зростання мови ворожнечі розпочалася ще до приходу Маска.
Однак, згідно з дослідженням, після зміни керівництва в X значно зросла кількість гомофобних, трансфобних і расистських образ.
Одним з періодів найбільшого сплеску мови ворожнечі стала рекламна кампанія пивного бренду Bud Light, у якій брала участь трансгендерна акторка та активістка Ділан Малвані.
Після цього крайні праві групи розгорнули кампанію бойкоту продукції Bud Light, а X став ключовою платформою для поширення цього заклику.
Попри зростання нападів на трансгендерних людей, дослідження показало, що найбільше поширення мали гомофобні та расистські висловлювання. Ці види мови ворожнечі домінували ще до придбання X Маском, але згодом лише посилилися.
За даними дослідження:
- 37% повідомлень з мовою ворожнечі були відповідями на інші коментарі;
- 36% – це нові пости;
- 19% – репости;
- 7% – цитати інших публікацій.
Дослідники також виявили, що кількість бот-акаунтів не зменшилася, а, навпаки, зросла. Особливо це стосувалося ботів, які поширювали рекламу криптовалют.
За словами авторів дослідження, Маск, який керує Департаментом ефективного управління урядом (DOGE), разом із президентом США Дональдом Трампом неодноразово підтримував інвестування в криптовалюту.
Науковці вказують на кілька причин, чому X став платформою для поширення ненависті:
- Зменшення контролю за контентом, що призвело до збільшення агресивних публікацій.
- Дослідники наголошують, що поширення мови ворожнечі в соцмережах пов'язане зі збільшенням реальних злочинів на ґрунті ненависті.
“Онлайн-ненависть прямо впливає на злочини на вулицях. Жертви таких нападів часто повідомляють про погіршення психологічного стану”, – зазначили автори дослідження.
Нагадаємо, Ілон Маск став власником Twitter наприкінці жовтня 2022 року. Після чого він заявив, що компанія витрачає надто багато грошей і почав звільняти працівників, скоротивши штат до 7500 працівників. Вони заявили, що звільнення зачепили цілі команди.
Згодом Маск заявив, що запроваджує нові правила роботи соцмережі та розморожує деякі раніше заблоковані акаунти. А 23 липня новий власник оголосив про ребрендинг соціальної мережі та зміну логотипа. Тепер платформа називається Х.
Help us be even more cool!