Дослідження: кількість тих, хто позитивно ставиться до телемарафону, за два роки знизилася на 28%
За два роки частка тих, хто позитивно ставиться до формату національного телемарафону “Єдині новини”, знизилась із 45% у 2022 році до 17% у 2024-му. Про це свідчать результати п'ятої хвилі щорічного дослідження “Детектора медіа” “Індекс медіаграмотності українців: 2020–2024”, оприлюдненого 6 травня.
Лише чверть українців (26%) звертається до ефірів телемарафону як до джерела інформації про суспільно-політичне життя. Це, за даними дослідження, помітне зниження в порівнянні з минулими опитуваннями: 2022 року ця частка становила 41%, а 2023-го – 31%.
Окрім того, 77% респондентів зазначили, що через брак різних поглядів на події в телемарафоні вони шукають інформацію в інших джерелах.
38% опитаних вважають, що телемарафон є виправданим форматом під час війни, і 57% респондентів упевнені, що “Єдині новини” транслюють лише одну, офіційну точку зору на події, що є неприпустимим навіть під час війни.

Водночас, згідно з результатами дослідження, у порівнянні з 2023 роком у 2024-му зросла кількість споживачів суспільно-політичного контенту в соціальних мережах (62% vs 70%) та месенджерах (55% vs 62%).
Методологія дослідження:
- кількісне дослідження;
- інтерв'ю обличчя до обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI).
Дослідження не проводилося на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та АР Крим
Дослідники опитали 1200 респондентів.
Цільова аудиторія – населення України від 18 до 65 років.
Тип вибірки: репрезентативна за віком, статтю, типом і розміром населеного пункту та регіоном.
Польовий етап з 15.01.2024 до 29.01.2024 провела компанія New Image Marketing Group.
Як повідомляв ІМІ, у лютому 2025 року голова Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова Ярослав Юрчишин на публічній дискусії “Три роки опору: свобода слова в умовах повномасштабного російського вторгнення” зазначив, що телемарафон “Єдині новини” втратив ефективність і більше не дає необхідного результату.
Help us be even more cool!