ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Для 67% українців телебачення є найважливішим джерелом інформації – дослідження

15.02.2022, 13:25
Фото – enterprisersproject.com
Фото – enterprisersproject.com

Загальнонаціональні українські телеканали є одним з головних джерел інформації для 67% українців. 

Такими є дані дослідження “Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди”, яке Фонд “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва провів на замовлення “Детектора медіа”.

Соціальні мережі називають найважливішим для себе джерелом інформації 44% опитаних, онлайн-видання – 29%, месенджери – 16%, а на українські газети та радіо припадає відповідно 6 і 7%. 

Популярним серед українців джерелом інформації є особисті зв’язки: 28% респондентів сказали, що дізнаються про актуальні події від друзів і знайомих. На 8%, у порівнянні з минулими роками, зменшилася кількість людей, які отримують новини передусім з телебачення, натомість зросла на 5% кількість тих, хто отримує новини за допомогою “сарафанного  радіо”, та тих, хто називає найважливішим для себе джерелом інформації месенджери.

Аудиторія телеканалів зменшилася в усіх вікових групах. Водночас зберігається тенденція тяжіння молодших людей до онлайн-медіа, а старших – до традиційних ЗМІ. Серед респондентів віком 18–29 років українські телеканали дивиться 40%, у групі 30–39 років – 55%, а старше за 60 років – 86%. Водночас що старші респонденти, то менше використовують соцмережі та месенджери для отримання інформації.

Російські телеканали назвали найважливішим для себе джерелом новин 5% опитаних. Переважно це мешканці південних і східних областей України, старші за 40 років. Нагадаємо, російські телеканали в Україні почали забороняти 2014 року, й за чотири роки припинили мовлення понад 80 каналів з Росії. Однак українці мають змогу дивитися російські канали в інтернеті й не тільки.

Загальнонаціональне дослідження проведено на замовлення громадської організації “Детектор медіа” Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова в період із 17 до 22 грудня 2021 року включно. Вибіркова сукупність становить 2018 респондентів та охоплює повнолітнє населення України, за винятком тимчасово окупованих територій АР Крим, частин Донецької та Луганської областей.

Опитування проводилося з використанням методу інтерв’ю face-to-face за стратифікованою багатоступеневою вибіркою із застосуванням випадкового добору на перших етапах формування вибірки (вибірка, стратифікована за регіонами та типами населених пунктів) та квотного методу відбору респондентів за статево-віковими квотами на завершальному етапі. Результати є репрезентативними за основними соціально-демографічними показниками: статтю, віком, макрорегіоном та типом поселення. Максимальна теоретична похибка опитування (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3%. Для порівняння у дослідженні використано результати всеукраїнських соціологічних опитувань, які проводилися Київським міжнародним інститутом соціології у лютому 2018 та лютому 2019 року і соціологічною службою Центру Разумкова в серпні 2020 року на замовлення ГО “Детектор медіа”.

Liked the article?
Help us be even more cool!