ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Держспоживінспекція неналежно марковану рекламу в "Сегодня" не вважає порушенням

27.12.2012, 02:41

Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві не бачить підстав штрафувати газету “Сегодня” за неналежне маркування реклами. Про це йдеться у відповіді Інспекції, яка розглянула звернення Інституту масової інформації щодо ознак порушення вимог Закону України “Про рекламу” при розповсюдженні політичної реклами у ЗМІ.

Зокрема, ІМІ наводила приклад реклами Сергія Тігіпка, розміщеної у номері газети за 18 вересня 2012 року. Загалом же у кожному випуску "Сегодня" є щонайменше кілька прикладів політичної чи комерційної неналежно маркованої реклами.

Згідно з повідомленням Інспекції, відповідно до ч.3 ст.9 Закону України “Про рекламу”, інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або формує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою “Реклама” чи “На правах реклами”.

“Встановлено, що матеріал, розміщений в газеті “Сегодня” 18 вересня 2012 року №208 (сторінка 6, “Государство готово поддерживать бизнес”) щодо С.Тігіпка вміщений під рубрикою “На правах реклами”, що зазначено на останній сторінці газети. Враховуючи вищевкладене, підстави для вжиття заходів передбачених “Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693, відсутні”, - йдеться у відповіді за підписом в.о. начальника інспекції В.Сиченка.

Зауважимо, що матеріал про Тігіпка у газеті “Сегодня” був розміщений у рубриці “Офіційно”, а на останній сторінці газети у вихідних даних ледь помітними маленькими літерами зазначено, що рубрика “Офіційно” вміщує матеріали на правах реклами. Газета також публікує рекламу під рубриками "Горячая линия", "Новости компаний", "PR", "Новости регионов", "Открытое письмо", "Точка зрения", "Официально", "Анонс".

 Юридичний відділ ІМІ неодноразово звертав увагу на некоректне трактування ч. 3 ст. 9 Закону "Про рекламу" органами захисту прав споживачів, оскільки, виходячи з цієї норми, саме назва рубрики над конкретним матеріалом (а не в іншому місці) має звучати як "реклама" чи "на правах реклами". У минулому Держспоживінспекція також практикувалося замовлення "експертизи" матеріалів на предмет їхнього рекламного змісту, яка проводилася (!) Всеукраїнською рекламною коаліцією і не підтверджувала рекламного характеру матеріалів.

Liked the article?
Help us be even more cool!