ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Декілька ЗМІ поширили фейк про купівлю Порошенком проєкту "Дизель Шоу"

23.10.2019, 11:35
Фото – скриншот з відео uareview.com
Фото – скриншот з відео uareview.com

Низка українських сайтів 22 жовтня передрукували фейкову новину про “купівлю” колишнім Президентом України Петром Порошенком частки “Дизель Студіо”, повідомляє “Детектор медіа”.

“Новину” під назвою “Петро Порошенко став співвласником "Дизель Шоу” взяли із сайту сатиричних новин UaReview, який відкрито позиціонує себе як ресурс смішних вигаданих новин. 

Там написали, нібито посилаючись на публікацію в телеграм-каналі української журналістки Соні Кошкіної:

“Компанія Порошенка купила 30% "Дизель Шоу". Тепер він хоче скинути Зеленського з двох тронів: президентського та акторського. Тролінг 80-го рівня”. 

Як написав сайт фейкових новин, купівля частки компанії обійшлася Порошенку у 24,5 млн грн, також придумали коментар прессекретаря Порошенка Святослава Цеголка, який нібито підтвердив цю інформацію.

Цей фейк поширили, зокрема, Galka.if.ua, маловідомий ресурс “Нардеп” та сайт “Хвиля”.

Сайт “Антикор” спершу теж написав про це, але згодом у заголовку додали, що новина виявилася фейком.

Згодом у своєму телеграм-каналі Соня Кошкіна розкритикувала поширення фейку та підкреслила, що не писала нічого подібного, а сам сайт UaReview назвала “помийкою”. Вона також написала, що отримала низку повідомлень від нардепів із партії Петра Порошенка, які ставили їй запитання на кшталт “Як ти могла?”.

У наступному дописі в Telegram вона уточнила:

“Мене тут поправляють, що UaReview самі себе позиціонують як сайт “фейкових новин”, що спеціалізується на сатирі. І “навіщо ти так різко, могла б просто відбутися жартами”. При цьому на плашці написано: “Пишемо правду кожен день. Чесно”. Може, звичайно, я чогось не розумію, але або хрестик, або труси. Не кажучи вже про те, що є різниця між фейком (відвертим фейком, так) і сатирою”.

Сайт UaReview, що позиціонує себе як сайт вигаданих сатиричних новин, має рубрику “Фейкові новини”, де пояснює свій формат.

“Іноді сатиричні новини перетворюються у фейкові новини. Так стається у випадку, коли ЗМІ сприймають жартівливі новини за чисту монету і публікують на своїх сторінках вигадану інформацію як справжні новини. Інколи ЗМІ публікують таку інформацію навіть без посилання на першоджерело, чим лише посилюють “фейковість” публікацій, адже фактично беруть відповідальність за інформацію на себе. Так неодноразово траплялось із публікаціями UaReview: їх публікували ЗМІ і перетворювали із сатиричних на фейкові новини”, – йдеться на сайті.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!