AP видалило свій твіт з порадою журналістам не називати французів "the French" і вибачилося
Найбільше інформаційне агентство США Associated Press видалило свій твіт з порадою журналістам не називати французів "the French" і перепросило після того, як над порадою почали жартувати в інтернеті, повідомляє ВВС.
У рекомендаціях журналістам, опублікованих АР на своїй Twitter-сторінці, видання порадило уникати вживання артикля the в термінах на кшталт "the disabled, the poor and the French" (інваліди, бідні, французи). В інформагентстві зазначили, що це формулювання може бути таким, що дегуманізує.
Французьке посольство відреагувало, тимчасово змінивши назву свого акаунту на "Посольство французькості в Сполучених Штатах".
"Нам просто цікаво, яка може бути альтернатива терміну "французи". Ну правда", – зазначив речник посольства Паскаль Конфавро.
Твіт АР встиг набрати понад 20 мільйонів переглядів і 18 тисяч ретвітів перед тим, як його видалили.
Твіт став матеріалом для безлічі жартів у соцмережах.
Письменниця Сара Гайдер написала, що "ніщо так не дегуманізує, як коли тебе вважають французом", і що кращим терміном є "особа, що страждає на французькість".
Політолог Ян Бреммер запропонував альтернативу: "люди з досвідом французькості".
Після видалення твіту AP заявило, що згадка про французів була "некоректною", але її автори "не хотіли нікого образити".
"Можна писати "французький народ", "громадяни Франції". Але терміни з артиклем the на позначення будь-якої групи людей звучать як дегуманізація, адже натякають на те, що ця група є монолітною, а не спільнотою різноманітних осіб", – написало видання.
"Саме тому ми рекомендуємо уникати загальних ярликів з артиклем the на кшталт "бідні", "психічно хворі", "заможні", "інваліди", "люди з вищою освітою", – написали в АР.
Наприклад, замість "бідні" краще казати "люди за порогом бідності", додало видання.
Віцепрезидентка відділу зв’язків з громадськістю в АР Лорен Істон повідомила французькій щоденній газеті Le Monde: "Згадка про "французів", як і згадка про "людей з вищою освітою", мала на меті показати, що ярлики не варто вішати ні на кого, незалежно від того, сприймаються ці ярлики як традиційно чи стереотипно позитивні, негативні або нейтральні".
Як пише ВВС, поради АР вважаються одними з найкращих джерел рекомендацій для журналістів та інших авторів текстів, зокрема в США.
Help us be even more cool!