ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Американці дедалі частіше дізнаються новини з подкастів і менше з традиційних медіа – дослідження

17.06.2025, 13:00
Колаж – МОСТ

Відомі подкастери на кшталт Джо Роґана й чат-боти на основі ШІ відіграють дедалі більшу роль в обігу новин у США, прискорюючи витіснення традиційних медіа з ринку. Про це йдеться в щорічному Звіті про цифрові новини від Інституту дослідження журналістики Reuters, складеному на основі онлайн-опитування майже 100 тисяч людей у 48 країнах, включно зі США. Звіт було оприлюднено 16 червня.

Згідно з дослідженням, у тиждень після інавгурації Дональда Трампа в січні 2025 року частка опитаних американців, які дізнаються новини із соцмереж і платформ поширення відео, була більшою, ніж тих, хто послуговується телебаченням, новинними сайтами й застосунками, – такий зсув було зафіксовано вперше.

Дедалі більше зростає ризик, що традиційні американські медіа будуть витіснені інтернет-знаменитостями й контент-мейкерами, йдеться у звіті.

Ця тенденція особливо виражена серед молоді. Для більшості осіб віком до 35 років у США основним джерелом новин є соцмережі й платформи поширення відео. В усіх країнах, що брали участь у дослідженні, 44% людей віком від 18 до 24 років зазначили, що ці ресурси є їхнім головним джерелом новин.

Кожен п’ятий з опитаних американців протягом тижня після інавгурації Трампа натрапляв на новини чи коментарі подкастера Джо Роґана, а 14% респондентів зазначили, що в цей період бачили, як коментує новини колишній ведучий Fox News Такер Карлсон. Зараз Карлсон створює контент для багатьох соцмереж і відеоплатформ.

Серед найпопулярніших авторів у цей період також були Меґін Келлі, Кендіс Овенс і Бен Шапіро (правої політичної орієнтації), а також Браян Тайлер Коен і Девід Пакман (лівих поглядів). Більшість популярних політичних коментаторів – чоловіки, йдеться у звіті.

“Йдеться не просто про великі цифри як такі. Ці виробники контенту також залучають аудиторії, до яких традиційним медіа важко достукатися. Найпопулярніші особистості особливо цікаві молодим чоловікам, аудиторії з правими поглядами й тим, хто не довіряє традиційним медіа і вважає їх упередженими або частиною ліберальної еліти”, – пише Нік Ньюмен, старший науковий співробітник Інституту дослідження журналістики Reuters в Оксфорді.

Попри свою популярність інфлюенсери й інтернет-особистості разом з політиками входять до топу джерел неправдивої чи неточної інформації у світі, йдеться у звіті. У США саме політики вважаються найпродуктивнішими джерелами фейків або маніпуляцій.

Понад 70% американців стверджують, що їх досі хвилює їхня здатність відрізнити правду від брехні в інтернет-новинах – приблизно стільки ж, як і торік. Для порівняння: в усіх країнах, що брали участь у дослідженні, цей показник становить 58%.

Ще однією помітною тенденцією в споживанні новин – особливо серед молоді – стало залучення ШІ. Серед респондентів до 25 років 15% щотижня споживають новини через на чат-боти й інтерфейси зі штучним інтелектом, тоді як загалом цей показник становить 7%.

ШІ-сервісом, який респонденти найчастіше згадували як своє джерело новин, був ChatGPT, за ним – Gemini від Google і Meta AI. Така тенденція викликає занепокоєння щодо можливої втрати трафіку на сайтах видавців і в застосунках, адже чат-боти зменшують потребу користувачів переходити за посиланнями на новинні матеріали.

Текстові новини залишаються найпопулярнішим форматом у світі, хоча близько третини людей віддають перевагу перегляду відео онлайн, а 15% – слуханню аудіо. Молодь набагато частіше обирає відео- чи аудіоновини.

Соцмережа X також стає дедалі популярнішим джерелом новин у США, особливо серед користувачів із правими поглядами й молодих чоловіків: 

  • 23% опитаних американців споживають новини на цій платформі, що на вісім процентних пунктів більше, ніж торік. 

Соцмережі-конкуренти на кшталт Threads, Bluesky і Mastodon наразі мають охоплення не більш ніж 2% в плані новин.

Рівень довіри до новин у світі не змінювався протягом останніх трьох років і стабільно становить 40%, йдеться у звіті.

Марія Ігнатьєва, Валентина Троян

Liked the article?
Help us be even more cool!