92% згадок про жінок в онлайн-ЗМІ – це політика, шоу-бізнес і кримінал: дослідження ІМІ
Три топ-теми, в яких фігурують жінки в українських онлайн-ЗМІ, – це політика, шоу-бізнес і кримінал. На ці теми загалом припадає 92% всіх згадок про жінок. На інші теми (економіка, спорт тощо) припадає лише 8%. Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, проведеного в лютому 2019 року*.
За підсумками моніторингу, жінки-героїні присутні в онлайн-новинах майже в втричі менше, ніж чоловіки, – в середньому у 28% матеріалів. Експертки коментують лише кожен четвертий матеріал – 24%, відповідно, чоловіки виступають у ролі експертів вчетверо більше.
37% матеріалів, у яких згадувалися жінки, стосувалися політичної тематики. Найчастіше в моніторинговий період згадувалися політикині – кандидатка в президенти Юлія Тимошенко та народна депутатка Світлана Заліщук.
На згадки про жінок у новинах шоу-бізу та кіно також припало 37%. Героїнями за згадками в онлайні були учасниці українського нацвідбору “Євробачення 2019” – MARUV та Anna-Maria. Також популярними були згадки про Світлану Лободу та Ольгу Полякову, представницю російського шоу-бізу Анастасію Волочкову.
18% згадок про жінок стосувалися новин криміналу, найчастіше в новинах ішлося про загиблу Катерину Гандзюк. Окрім того, жінки як героїні теми криміналу траплялися в матеріалах про смертельні ДТП та згадувалися як родички загиблих.
Решта 8% припало на згадки про жінок у матеріалах про освіту, економіку, спорт, здоров`я.
Як експертки в онлайн-ЗМІ найчастіше траплялися прес-секретарки (31%). Лідерками за згадуваннями були Катерина Зеленко (речниця МЗС) та Сара Сандерс (речниця Білого дому). На другому місці – експертки з тематики шоу-бізнесу (19%, переважно це були коментарі членкині правління НСТУ Олександри Кольцової з приводу нацвідбору на “Євробачення 2019”.
У 10% випадків експертками виступали правозахисниці або йшлося про тему правозахисту. В цьому контексті найчастіше траплялися згадки про народну депутатку Ірину Геращенко, експертку Оксану Романюк (директорку ІМІ) та про комісарку ООН з прав людини Мішель Бачелет.
Експертками з політичних питань найчастіше виступали жінки-іноземки (9%), подібна ж ситуація склалася з матеріалами на економічну тематику (8%), де також часто згадувалися жінки.
*Дослідження проводилося в наступних ЗМІ: "Обозреватель", "Знай.юа", "Страна", 24-й канал, "Гордон", "Українська правда", "Новое время", Укрінформ, "Сегодня", ТСН, "Ліга". Вибірка становила 1100 новин (по 100 новин з кожного досліджуваного ЗМІ, взятих одночасно, у лютому 2019 року). З методологією дослідження можна ознайомитися за посиланням.
З повним дослідженням можна ознайомитися ТУТ.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!