Для більш ніж третини опитаних українців (37%) соцмережі залишаються єдиним джерелом новин, тоді як 51% респондентів поєднує кілька джерел.
Такими є результати дослідження “Українські медіа: споживання новин і довіра у 2025 році” ГО “Інтерньюз-Україна”, презентовані 23 вересня в Києві, повідомляє “Детектор медіа”.
Згідно з результатами дослідження, соцмережі є єдиним типом медіа, який за останнє десятиліття став популярнішим як джерело інформації. У 2025 році там споживали новини 86% українців (+35% із 2015 року).
Натомість телебачення за цей час втратило найбільше аудиторії (з 85% у 2015-му до 33% у 2025-му), сайти новин – із 47 до 31%, радіо – з 35 до 13%, а друковані медіа – з 31 до 4%.

Зросла кількість опитаних українців, які споживають новини зі смартфона (+9% із 2022 року). Цьогоріч цей показник становив у середньому 91%. Упродовж чотирьох років також зросла частка користувачів, які споживають новини й з інших пристроїв. Зокрема:
- через телевізор / Smart TV – 41% аудиторії (+7% із 2022 року);
- через ноутбук – 31% (+15%);
- комп’ютер – 18% (+7%);
- планшет – 15% (+7%).

Як свідчать опитування, респонденти більше стежать за національними новинними ресурсами, ніж регіональними.
У соцмережах їх обирає 71% користувачів проти 61% користувачів регіональних платформ, на сайтах – 77% проти 51%, на телебаченні – 79% проти 47%, на радіо – 70% проти 52%. Натомість серед друкованих медіа 80% опитаних стежать за регіональними виданнями проти 26%, які сказали про національні ресурси.
81% опитаних користувачів використовує телеграм для спілкування, а 72% – для отримання новин. Аудиторія тіктоку зросла з 27% у 2024-му до 30% у 2025-му, а частка споживачів новин у цій сомережі – з 4 до 6%. Водночас споживання новин у вайбері за рік зменшилося з 12 до 9%.
У фейсбуці i ютубі серед найпопулярніших новинних каналів переважають сторінки традиційних медіа. У фейсбуці лідерами є “Суспільне Новини” та “Еспресо”, а в ютубі – “ТСН / 1+1” та 24 Канал. Натомість у телеграмі й вайбері переважно стежать за каналами “Труха Україна” та “Блискавка” відповідно.
Серед суспільно-політичних блогерів і лідерів думок у соцмережах опитані українці здебільшого стежать за Сергієм Стерненком, Ігорем Лаченковим, Сергієм Притулою, Дмитром Гордоном і Віталієм Портниковим.
26% респондентів також споживають новини іноземними мовами, а серед молоді 26–35 років показник сягає 40%. Переважно опитані читають іноземні інтернет-джерела – новинні сайти та соцмережі. Серед них найчастіше згадували BBC, CNN, The New York Times та Deutsche Welle.

30% опитаних вважають, що держава може обмежити доступ до окремої соцмережі для деяких користувачів або ж заборонити для всіх, якщо її діяльність загрожує безпеці. Переважно такими соцмережами називали тікток (31%), телеграм (18%) та ікс (9%). У разі посилення регулювання соцмереж 57% опитаних шукатимуть нові джерела новин.
Дослідження в травні-серпні 2025 року виконала компанія InMind на замовлення ГО “Інтерньюз-Україна”. InMind опитала 1649 респондентів у містах України з населенням 50+ тис. Похибка вибірки ймовірністю 0,95 не перевищує 2,5%. Також провели п’ять фокус-групових дискусій з мешканцями Києва, Львова, Одеси, Дніпра, Харкова, Хмельницького та Полтави.
Дослідження проводять із 2015 року в межах колишнього проєкту USAID “Медійна програма в Україні”, що впроваджувався Internews Network.
Як повідомляв ІМІ, 2024 року месенджер Telegram залишався основною соціальною мережею для спілкування (81%) та споживання новин (73%), демонструючи зростання щодо охоплення та значно перевищуючи показники інших соціальних мереж. Такими були результати дослідження, проведеного дослідницькою компанією InMind у 2024 році за підтримки USAID та Internews.