Звіт з моніторингу гендерного балансу. Серпень 2014 року
У серпні загальний рівень представленості жінок в друкованих та онлайн-виданнях склав всього 22%.
Найбільше дотримувались рівності представлення стáтей в газетах, де рівень представленості жінок склав 36%, тоді як в журналах та інтернет-ЗМІ жінки представленні всього на 15%.
Конкретніше по категоріях
Категорія "Експерти в матеріалах":
Газети – чоловіки 68%, жінки — 32% (у липні 77% та 23% відповідно)
Журнали – чоловіки 85%, жінки — 15% (89% – 11%)
Інтернет – чоловіки 87%, жінки — 13% (89% – 11%)
Категорія "Герої матеріалів":
Газети – чоловіки 65%, жінки — 35% (58% – 42%)
Журнали – чоловіки 89%, жінки — 11% (77% – 23%)
Інтернет – чоловіки 87%, жінки — 13 % (76% – 24%)
Категорія "Фото":
Газети – чоловіки 59%, жінки — 41% (55% – 45%)
Журнали – чоловіки 81%, жінки — 19 % (75% – 25%)
Інтернет – чоловіки 81%, жінки — 19% (80% – 20%)
Така ситуація пояснюється з тим, що журнали позиціонують себе як «серйозні видання», в яких немає місця сентиментам, а згідно стереотипів серйозні речі це ті речі що стосуються чоловіків.
Жінки експерти найчастіше залучаються в сферах медицини, виховання та дизайну, це узгоджується з основним гендерним стереотипом, згідно якого жінка перш за все мати тобто виховує та лікує, а також всі жінки «зобов’язані» бути берегинею домашнього вогнища, а відповідно сфера дизайну теж має бути близька саме жінкам.
Жінки героїні найбільше висвітлюються в газетах, оскільки саме цей тип видання часто друкує так звані лайф-сторі, де звичайні люди розповідають про своє життя, а знову ж таки оскільки жінки на думку багатьох є відкритіші й більш охоче розповідають про своє життя, тож їх і частіше висвітлюють в такого типу публікаціях
ІМІ проводить моніторинг представленості статей у ЗМІ вже протягом року, тож сумарні результати представленості жінок і чоловіків у загальнонаціональних друкованих та інтернет виданнях наступні:
У газетах жінки представлені на 32% і це найвища представленість жінок з усіх категорій ЗМІ, що підлягали моніторингу. В журналах та інтернет-ЗМІ жінки представлені всього на 22%.
Найбільше жінки представленні в категорії ФОТО (газети – 36%, журнали – 23%, інтернет-ЗМІ – 28)
Найгірше жінок залучають як експертів, тож в категорії експерти представленість жінок найнижча (газети – 24%, журнали –19%, інтернет-ЗМІ – 17%).
Під моніторинг підпадає 5 інтернет-видань (Українська правда, Обозреватель, УНІАН, Ліга та LB.ua), 3 газети (Факти, Комсомольская правда в Украине, Сегодня) та 2 журнали (Кореспондент та Український тиждень).
Аналізується кожне друковане видання по 9 категоріях: кількість фото чоловіків та жінок на першій сторінці; кількість тем, присвячених чоловікам та жінкам, що винесені на першу сторінку; топ- інтерв’ю присвячені різним статям; головне фото на першій сторінці; автори статей; кількість фото у виданні чоловіків та жінок; кількість матеріалів у виданні, присвячених чоловікам та жінкам, кількість експертів різних статей.
Інтернет-видання аналізувалися у шести категоріях: кількість топ-тем присвячених чоловікам та жінкам, кількість експертів у топ темах чоловіків та жінок; кількість авторів блогів та авторських колонок; кількість фото чоловіків та жінок на головній сторінці; кількість героїв новин чоловіків та жінок, а також кількість експертів у новинах різних статей.
ІМІ
Help us be even more cool!