ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

🔮 Магія любові в українських медіа

12.02.2021, 14:00
mystickermania.com/
mystickermania.com/

Є загадка! Що об’єднує наступні слова: магічні привороти, фен з Розетки, ріки алкоголю, джинса банківських послуг, секс в школі та секс серед міста. Якщо прочитати ці слова, то знайти логічного зв’язку між ними не можливо, правда? Але з вами можуть посперечатися медіакритики, які читають всі ці новини. Всі ці матеріали в контексті до Дня Святого Валентина стосувалися любові, кохання, почуттів та сексу. 

За даними моніторингу ІМІ, найщедріше писали про любов наступні медіа: Новое время - 20,2%, 24 канал - 16,7%, Сегодня та ТСН по 14,3%. Водночас не черкнули жодного рядку про кохання на Українській правді та Цензорі. 

Головна тема, в якій згадували про кохання - це поради та ідеї для подарунків до дня закоханих. Кожен третій матеріал (33,9%) ряснів пропозиціями подарунків. Крім цих ідей в медіа нав’язували стереотипні та сексистські речі:

“До 14 лютого кожна пара готується заздалегідь: хлопці в пошуках романтичних подарунків, а дівчатка продумують образ” (Обозреватель).  

Цей підхід проглядається і в асортименті подарунків, який пропонують медіа. Жінки мають дарувати чоловікам дорогі гаджети, алкоголь, набір для барбекю, стрільбу в тирі:

А чоловіки мають дарувати жінкам піжамку, шоколад чи “четвертий фен”. Тому жінки, якщо ваш коханий подарував масажер для обличчя, а не курс екстремального водіння, то скоріше він вичитав це в матеріалі “як економити на подарунку” на кшталт:

Також в медіа були поради для тих, хто немає пари, і планує святкувати сам з собою.

У 22,3% матеріалів були згадки про стосунки відомих людей. Президенти вітали своїх дружин з днем народження: Порошенко “зворушливо”, а  Зеленський віршем. Також були згадки, як відомі люди святкують річниці весілля, освідчуються в коханні. Однак ⅓ цих згадок стосувалися розлучень, з подробицями різного ступеню скандальності.

12,5% матеріалів про любов стосувалися сексу. Ці матеріали були різноманітні: від секс-пригод на міській рашуті Івано-Франківська (при чому, практично 100% медіа виставили в своїх стрічках новин відео статевого акту), до секс-досліджень та рекомендацій. 

Для любителів експериментів міський голова Івано-Франківська запропонував за 100 тисяч гривень сексі-тайм з видом на місто. Щоправда це стало актуальним лише після того, як випадковий спостережливий чоловік зазняв двох екстремалів під час сексу на міській ратуші і залив відео в мережу. Мер Марцінків вирішив скористатися антикризовим прийомом “достойного ходу з цієї ганебної ситуації” і запропонував послугу, вартістю перельоту та кілька днів проживання на Сейшелах:

Окей, залишається дізнатися в пана Марцинківа чи антисептик, антиковідні засоби та захист від потрапляння в новини входять в пакет “на Ратуші”.

Медіа присвятили багато увагу сексу з елементами криміналу, що трапився на Вінниччині. Там, за словами медіа, вчителька мала сексуальні зв’язки з неповнолітнім старшокласником. 

Все б нічого, але:

а) медіа назвали імена вчителів та їхній вік (що легко допоможе ідентифікувати осіб в селі або ж школі);

б) медіа не стримували себе в публікації неперевіреної інфи: “Ходять чутки, що після розставанням зі старшокласником вона стала коханкою його батька, а потім влаштувалася на його ферму секретаркою”.  Агов, редактори 24-го каналу, ходять чутки, що вам цю інформацію злили троє рогатих бичків та коза Зірочка з цієї ж ферми.

в) Ну і куди ж без об’єктивації жінок. Працівники “Страни” вставили до новини про вчительку фото невідомої жінки з еротичної фотосесії. На їхню думку, мабуть, саме так має виглядати вчителька біології. Щоправда спільного з цим фото наука біологія має лише яблуко, яке тримає ця невідома жінка.

 

Також в медіа згадували про дослідження, що шкарпетки дозволяють отримувати оргазм, називали топ-5 поз для гарантованого задоволення та готували матеріали про інтелектуальне - TED виступи  про секс та стосунки.

Якщо тема висвітлення сексу вас цікавить, то варто прочитати дослідження ІМІ про те, як українські медіа пишуть про секс.

Там де любов, там і трішки магії, астрології та захопливих ритуалів. В українських медіа аж 10,7% припало на згадки про кохання у привязці до гороскопів чи забобонів. Якщо ви захоплива людина з достатньо вільним графіком, і любите експериментувати, то напишіть нам через півроку чи спрацювали ці ритуали:

Для ритуалу треба плести стрічки на дерева, писати на лаврових листках своє ім’я та фломастерами обмалювати свої руки з іменами коханого якого бажаєте приворожити. Чи допоможе в любові, не знаємо, але точно приверне до вас увагу ваших сусідів. А там, хтозна…

6.5% всіх матеріалів до Дня Валентина стосувалися порад щодо краси та охайності. Дуже дивно, що красивими і охайними медіа пропонують бути ЛИШЕ жінкам:

Зверніть увагу, як медіа нав’язують виключно жінкам всі ці марафон порад, що одягнути, як причесатися та яким кольором покрити нігті, щоб “удача і сексуальна енергія вошла в твою жизнь”.

А де матеріали, щоб чоловіки гарно вдягалися, ходили в барбер-шопи, робили манікюр або хоча б регулярно зрізали нігті і приймали душ? У медіа тільки дві крайності, які стосуються зовнішності жінок: “малишка, одягайся в червону сукню, будь жіночна, нафарбуйся, манікюрчик” та “гаряча Кім Кардашьян випнула свої пружні диньки”. Крайність щодо зовнішності чоловіків у тому, що ця тема в медіа повністю відсутня. 

І нарешті, про кохання. Власне самій цій темі, з чудовими  лав сторі, в медіа було присвячено лише 1,8% матеріалів.

І трішки суму. Серед усіх матеріалів, які увійшли до моніторингу - 12,5%  були джинсою, тобто прихованою рекламою. Найчастіше в цих матеріали журналісти робили “гід по подарунках” з посиланнями на популярні інтернет-магазини або клікабельний текст з унікальним лінком (це для того, щоб рекламодавець знав скільки покупців прийшло саме з цього медіа). Найбільше цим грішили з редакції НВ.

Відділ спецпроектів “Сегодня” більше  вклав більше фантазії у розробку мультимедійного проекту приуроченого Дню Святого Валентина. Як втюхати послуги банку “ПУМБ”, з елементами гейміфікації-анімації і під сосусом кохання? Ну приблизно ось так: 

Loveхаки для закоханих: все можливо для тебе / Сегодня

Матеріал красивий, але ми так і не знайшли там позначки “Реклама” чи “На правах реклами”, як того вимагає “ЗУ про рекламу”. Чомусь наші медіа бояться маркуваня реклами як вогню. І при цьому не бояться ризикувати репутацією і довірою аудиторії. 

*Моніторинг проходив в 10 популярних онлайн медіа: Новое время, 24 канал, Сегодня, ТСН, УНІАН, Гордон, Обозреватель, Страна, УП, Цензор. Період моніторингу 1-9 лютого 2021. Всього зафіксовано 168 новин, які стосувалися ДСВ та любові.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!