HOTLINE
On call 24 hours
Leave your data
and we'll get in touch with you
Thank you for your appeal

Or contact us:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Donate ІМІ File a complaint

Russian channel admitted that their story about crucified boy was fake, yet did not apologize

23.12.2014, 02:11

The anchor of the Russian "First Channel" Irada Zeynalova during the program "Vremya" commented on a fake story about a crucified boy in Slovyansk, admitted that the journalists have no evidence of the story described in the video.

The issue about the fake story surfaced because of Vladimir Putin’s recent press conference where Ksenia Sobchak asked them about the untruthful stories on TV, and mentioned this one as an example.

Still, the anchor did not apologize for the fake news; she insisted that other than this episode, the story of the woman who told it was true, and also, controversially, that the crucified boy was a fruit of unhealthy fantasy of a woman whose psyche “could not bear a whole day of shelling”.

Liked the article? Help us be even more cool!
Want to learn first about the new research of the Institute of Mass Media? Subscribe to the newsletter!
Thank you for subscribing!