HOTLINE(050) 447-70-63
We are available 24/7
Leave your contact details
and we contact you
Thank you for reaching out

Or contact us:

[email protected]

(050) 447-70-63

File a complaint

Donetsk TV-channels omitted governor’s abuse statement about journalists

27.02.2013, 07:51
 Donetsk TV-channels have not put on the air the phrase of Donetsk governor Andriy Shyshatskiy, who used abusive language to describe journalists  work at a round table with the participation of regional and local media of the Donetsk Oblast on February 25, Novosti Donbassa reported.

According to the Internet-edition, in the evening of February 25th, all channels omitted this phrase of the Donetsk governor, as well as, in general, the news on the investigation of the An-24 crash in the Donetsk airport.

The first municipal television showed a video story with the title: "The relationship between the government and the media were discussed at a roundtable in Donetsk Regional State Administration." TV communications chief Pavlo Velytskiy said to Novosti Donbassa that such statements of officials do not have to get on television.

"The story was prepared by a journalist. He was right not to give it, because it should be discussed inside, it is a corporate business, to be discussed in the circle of journalists. These words are not interesting to people who watch the news, "- said Velytskiy.

The Donetsk Regional State TV (27th channel), which is financed from the budget, also informed only of the fact of a roundtable.

TRC "UNION" reported, with a reference to the governor, only about mayoral elections in Chervonoarmisk (this was mentioned at the roundtable too).

TRC "Donbass" did not report on February 25th any news about the governor. According to Yui Sugak, the director of TRC "Donbass", journalists did not receive any invitations to the event.

Internet-edition Vgorode Donetsk published the news that the governor insulted journalists. However, after some time, the news has disappeared from the web-site. According to editor Yulia Tkachenko, it was a home affair of the editorial office, I am not authorized to talk about it. You can contact our chief editor Natalia Sokolova in Kyiv”. 

Liked the article?
Help us be even more cool!