HOTLINE
On call 24 hours
Leave your data
and we'll get in touch with you
Thank you for your appeal

Or contact us:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Donate ІМІ File a complaint

Akhmetov’s media holding intends to sue "Telekrytyka" because of "Wall of Shame"

30.05.2014, 22:09

The media holding “Media Grupa Ukraina” (MGU) owned by Rinat Akhmetov claims that the website “Telekrytyka” violated “the ethical principles of journalism and constitutional norms” by placing the names and photos of journalists from the ‘Ukraina’ TV channel on its ‘Wall of Shame’. The ‘Wall of Shame’ is a special project “Telekrytyka” runs: on a separate subdomain its readers are welcomed to share the names of journalists that lie about the events in Ukraine. Along with such behemoths as Dmytro Kyseliov, Volodymyr Soloviov, and Kostiantyn Ernst, several journalists of the ‘Ukraina’ TV channel – Yevhen Mikhin and Andriy Kuzakov.

According to the ‘Wall of Shame’, Mikhin was following the corporate agenda of the TV channel’s owner in his materials, followed the official propaganda against Maidan by belittling its events and significance and presenting the protests as extremely radical.  

The management of the “Media Grupa Ukraina” believes such description is a grave violation of the journalist’s rights and creates grounds for his victimization. This conflict might end in a lawsuit. 

Liked the article? Help us be even more cool!
Want to learn first about the new research of the Institute of Mass Media? Subscribe to the newsletter!
Thank you for subscribing!