Жінки і медіа: як налагодити комунікацію
Як часто ми бачимо жінок в ролі експерток медіа? Чому журналісти, готуючи матеріал, зазвичай звертаються за коментарями до фахівців-чоловіків, а не до жінок? Як свідчать дані нещодавнього дослідження Інституту масової інформації, близько 80% експертних думок, висловлених у медіа, належать чоловікам. Одна із причин такої ситуації – недостатня публічність жінок-експерток. І «упередженість» представників медіа тут ні до чого: журналісти використовують наявні контакти експертів і, буває, самі часто задаються питанням, як дотриматись гендерного балансу в матеріалі, не маючи в доступі контактів фахівців-жінок.
Як змінити цю ситуацію? Як жінкам-експерткам «вийти із тіні» і частіше звучати у медіа? Коментує і радить закарпатська журналістка і комунікаційниця, голова Ужгородського прес-клубу Ірина Бреза.
- Перш за все жінкам-експреткам варто перестати боятися ставати публічними. Маємо багато цікавих жінок-вчених, жінок-медиків, екологинь, юристок, політологинь, проте, часто журналісти звертаються за коментарями до фахівців-чоловіків не через якусь упередженість, а просто через брак контактів, недостатність інформації та набагато більшу активність чоловіків. Часто фахівці-чоловіки самі багато пишуть, відтак – радо діляться експертними думками з медійниками, їх часто запрошують на прямі ефіри в якості гостей. Жінки в цьому плані менш активні, чомусь не звикли себе просувати та правильно позиціонувати, – каже Ірина Бреза.
- У своїй роботі над матеріалами ми завжди намагаємося витримати гендерний баланс – і при доборі героїв для тематичних публікацій, і при наведенні експертних думок, і при запрошенні гостей на наші медіазаходи. Однак, мушу зазначити, що для того, аби знайти контакти жінок-експерток, доводиться докладати більше зусиль і витрачати більше часу, бо, повторюся, чомусь жінки не дуже хочуть, або не дуже знають, як ставати публічними, – додає вона.
- Ми завжди відкриті до нових, цікавих ідей. Підтримуємо і жінок, і молодих дівчат у їхній діяльності, відкриті до співпраці з жіночими громадським організаціями, не раз втілювали спільні проекти та залюбки проконсультуємо й порадимо, як експерткам себе просувати і перестати боятися публічності, – запевняє Ірина Бреза.
Кілька порад від Ужгородського прес-клубу для жінок-експерток:
1. Активно ведіть власні сторінки у соцмережах
Якщо вас нема у Facebook, але ви – спеціалістка у якійсь сфері, керуєте громадською організацією, ініціативою чи маєте власний бізнес, соцмережі вам не оминути. Заведіть сторінку і звикайте до її активного ведення. Публікуйте пости зі світлинами не тільки з власного відпочинку з друзями чи із сім’єю, переорієнтуйтесь на більш інформативний стиль, будьте корисною читачам: пишіть поради з власного досвіду, реагуйте на події, новини, зміни в законодавстві, що стосуються вашої сфери діяльності, активно коментуйте тематичні пости у мережі.
На забувайте про регулярність і намагайтеся публікувати свіжий пост хоча б раз на тиждень. Якщо маєте можливість і натхнення – складіть контент-план на місяць чи два. Якщо виникають труднощі – проконсультуйтеся з професійним SMM-ником. Оприлюдніть на своїй сторінці електронну пошту та/або телефон, за якими з вами можна легко зв’язатися, – це важливий момент.
2. Реагуйте на події, новини, зміни, що стосуються вашої сфери діяльності
Не обов’язково чекати, поки хтось запитає вашу думку! Висловіть її самі, написавши пост у соцмережі. Не забувайте, що варто писати зрозумілою мовою, лаконічно. Головна думка, посил вашого коментаря на відповідну тему, повинен бути в перші половині вашого тексту.
Уникайте «води», пишіть коротко і по суті. Не бійтеся висловлювати свою думку! Якщо у вас є власне бачення, власна думка, власна реакція про подію чи новину, що дотична до сфери вашої професійної діяльності, – це готова тема для нового посту.
3. Напишіть текст для блогу чи авторської колонки
Більшість онлайн-медіа мають такі розділи та охоче публікують думки експертів з різних сфер. Перегляньте сайти місцевих медіа, знайдіть формат, який вам подобається, напишіть свій текст і не соромтеся запропонувати його редакції. Зазвичай, представники медіа йдуть на зустріч й публікують колонки в стилі «власна думка».
Це – дуже непоганий варіант для публічного висловлення власного бачення тої чи іншої теми/проблеми. Намагайтеся писати цікаво, лаконічно і просто. Запитайте в редакції, які теми могли би бути їм цікаві для подальших публікацій. Обов’язково поширюйте опубліковані тексти на своїх сторінках у соцмережах.
4. Налагодьте інформаційну співпрацю з медіа
Якщо ви керуєте громадською організацією, очолюєте державну чи недержавну структуру, представляєте політичну партію і т.д., дуже важливо проінформувати медіа про вашу діяльність. Зберіть контакти місцевих медіа (електронні пошти, телефони редакцій), надішліть інформацію про свою діяльність (якщо, наприклад, ви тільки недавно розпочали роботу), дайте свої контакти. Робіть регулярні розсилки для медіа: анонси своїх заходів та інформацію про вже проведений захід. Тут важливо не переборщити: не обов’язково надсилати інформацію щотижня, інформуйте тільки про найважливіше, те, що реально може зацікавити журналістів.
Подумайте про зручність роботи з інформацією, яку ви поширюєте: не надсилайте «важкі» фото (перед відправкою розмір фотографій варто зменшити), не прикріпляйте до листа більше 10-15 фотографій і не надсилайте їх в архівах та у вигляді посилань на сторонні сайти, ні в якому разі не надсилайте фото у текстовому документі . Подбайте, щоб ваше повідомлення було чітким, зрозумілим і цікавим.
5. Організуйте захід для журналістів
Подумайте, яка подія могла б зацікавити місцеві медіа, яка інформація могла би бути корисною аудиторії? Якщо є можливість, організуйте для медіа подієвий захід – презентацію (наприклад, результатів роботи за певний період, оцінку впливу якось рішення місцевої влади на вашу сферу діяльності, моніторинг висвітлення медіа проблеми/тематики, дотичної до вашої професійної чи громадської діяльності), прес-конференцію (для озвучення якихось цікавих фактів,цифр), піар-захід (фотовиставку, показ фільму, тематичний концерт та ін.).
Важливо вчасно проінформувати про захід і зробити його дійсно цікавим для медіа. Також варто підготувати прес-реліз з інформацією про захід для тих представників медіа, які не змогли бути присутніми.
Підготувала Аня Семенюк, Zaholovok.com.ua
Help us be even more cool!