Як рівненські онлайн-медіа пишуть про кандидатів у Президенти
Серед кандидатів у Президенти найбільшу увагу рівненських онлайн-медіа отримує Петро Порошенко. На початку березня місцеві ЗМІ також писали про Сергія Таруту та Юлію Тимошенко.
Щоб дослідити, як рівненські ЗМІ висвітлюють інформацію про кандидатів у президенти, ІМІ проаналізував 10 місцевих ЗМІ:
- "Радіо Трек",
- "Рівне 1",
- ОГО,
- "Рівне вечірнє",
- "Ча.Рівне",
- ВСЕ,
- "Рівне.Медіа",
- 0362,
- "UA:Рівне",
- "Четверта влада".
Публікації про кандидатів шукали в період 1–7 березня.
Звертали увагу на публікації саме про кандидатів, до уваги бралися як авторські, так і матеріали з ознаками політичної джинси (прихованої реклами або антиреклами). Маркована політична реклама не аналізувалася.
Публікації ранжувалися за трьома ознаками – нейтральні, позитивні та негативні.
Загалом за аналізований період виявили 20 згадок про кандидатів у Президенти. Понад 40% – у джинсових матеріалах.
Про кого писали найбільше у неджинсових новинах
Серед публікацій, які не містять ознак джинси, найчастіше з кандидатів згадували Петра Порошенка. Про нього – більше ніж половина згадок (сім разів) у рівненських онлайн-ЗМІ в цей період:
Майже половина неджинсових публікацій про Порошенка містить елементи критики
Наприклад, "Рівне вечірнє" докладно розповідає, хто з пенсіонерів на Рівненщині отримає "одноразову індексацію" перед виборами. І водночас звертає увагу, що частина народних депутатів вважає такий крок підкупом виборців пенсійного віку.
Це ж видання звертає увагу на проблему з білбордами Порошенка, які ризикують завалитися. А 0362.ua з посиланням на ОПОРУ розповідає про чорний піар проти двох кандидатів у Президенти під час виступу довіреної особи Порошенка.
У публікаціях нейтрального характеру про Порошенка згадують про його запланований приїзд на Рівненщину та про зняття на його користь іншого кандидата.
У цей же період місцеві онлайн-медіа жваво писали про Сергія Таруту. Усе – через приїзд до Рівного його довіреної особи. Чверть усіх публікацій стосується цього політика. Водночас три публікації про нього вийшли з позначкою реклами, три – без належного маркування (джинса). Усі статті – в позитивній тональності.
"Неджинсові" публікації про Гриценка стосуються зняття на його користь Садового, а рівненська філія Суспільного під час приїзду Гриценка до Рівного надала йому можливість коротко розповісти про переваги своєї програми (таку можливість "UA: Рівне" надає всім кандидатам, які приїжджають до Рівного).
Тож зрештою ці статті вийшли в позитивній тональності.
У публікації без ознак джинси у 0362.ua нейтрально згадали про пошкоджену агітацію Тимошенко, а "Рівне вечірнє" позитивно написало про законопроект Дерев’янка, адже це питання розглядали на комунальній комісії облради.
Джинса на користь Тимошенко та Тарути
Що ж стосується джинси, то Тимошенко і Тарута отримали найбільше підтримки в рівненських онлайн-медіа: по три позитивні публікації на кожного.
Така картина дуже відрізняється від ситуації в друкованих ЗМІ Рівненщини. Як зафіксувала ОПОРА, за результатами лютневого моніторингу, найбільше рекламних публікацій – на користь чинного президента Порошенка.
При чому жодна з 19 виявлених публікацій не мала належного маркування
За результатами того ж таки моніторингу ОПОРИ, 12 матеріалів стосувалися потенційного кандидата на пост Президента України Володимира Зеленського, 11 з них мають ознаки чорного піару проти нього.
Онлайн-ЗМІ Рівненщини на початку березня джинсували на користь Юлії Тимошенко
"Рівне вечірнє" цитує її заяви про те, що всі підвищення ціни на газ після 2016 року незаконні, 0362.ua розповідає що політикиня підписала якесь зобов’язання перед українцями.
У джинсовому матеріалі "Рівне вечірнє" про приїзд представників Тарути поряд з піаром його програми нагадують, що не треба підтримувати Порошенка.
Водночас три рівненських ЗМІ опублікували джинсу про цей приїзд ("Рівне вечірнє", "Радіо Трек" і ОГО). А два сайти рекламу промаркували ("Ча.Рівне" і ВСЕ).
По одній джинсовій публікації в цей період написали про Гриценка ("Радіо Трек") та Ляшка ("Рівне вечірнє").
Сайт "Радіо Трек" у джинсових публікаціях про приїзд Гриценка і представника Тарути невиправдано використовує низку фотографій з відвідування ними Льонокомбінату. Що може вказувати на замовника такої джинси.
Так у матеріалі про Гриценка з п'яти фотографій три – "Гриценко на Льонокомбінаті". А в публікації про представника Тарути з 22 фотографій 13 – "з власником Льонокомбінату". До речі, власник Льонокомбінату Олег Червонюк у 2014-му підтримував Блок Петра Порошенка.
Тож загалом матеріали про кандидатів у Президенти становлять невелику частку від усіх публікацій рівненських онлайн-медіа. А серед них таких, які б неупереджено допомагали розібратися в програмах кандидатів, – одиниці.
Найбільше джинси (три публікації) в цей період поставив сайт "Рівне вечірнє". Тут немає якоїсь однієї симпатії: джинсували на користь Ляшка, Тарути і Тимошенко.
По дві джинсові публікації ми знайшли на сайтах 0362.ua та "Радіо Трек", одну – на ОГО. На решті сайтів у цей період джинси не знайшли (хоча на деяких з них джинса була раніше, про що ми писали за результатами лютневого моніторингу).
Підготовка матеріалу для цього блогу стала можливою завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!