У Черкаській ОВА не приховують зарплати голови та першого заступника
Черкаська обласна військова адміністрація, хоч і з деяким затримуванням, але вповні відповіла на запит Інституту масової інформації щодо розміру зарплат начальника ОВА та його першого заступника.
Метою традиційного щомісячного моніторингу ІМІ в травні було перевірити рівень відкритості ОВА та доступу до публічної інформації. Для цього до адміністрацій було надіслано запити з проханням надати інформацію про розмір оплати праці голови та першого заступника голови від початку повномасштабного вторгнення росії війни до 30 квітня 2023 року. Також у запиті ми просили зазначити розмір окладу, премії, надбавок та інших нарахувань, які були фактично отримані вищевказаними посадовцями, з інформацією про кількість фактично відпрацьованих днів кожного місяця. Згідно з ч. 7 ст. 6 Закону України “Про доступ до публічної інформації” (в ред. 2021 р.), “не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права”.
Згідно зі ст. 20 того ж закону, “розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту”.
До Черкаської ОВА запит був скерований 12 травня. Відповідь же надійшла 23 травня, себто із затримуванням та без його обґрунтування. Проте вона містила всю запитувану інформацію помісячно: кількість відпрацьованих днів, розмір посадового окладу, премій, допомог, лікарняних, відпускних та всіх надбавок начальника обласної військової адміністрації Ігоря Табурця (з дня його призначення 2 березня 2022 до 30 квітня 2023 року), а також його перших заступниць Галини Колосюк (з 1 березня до 9 серпня 2022 року) та Наталії Кравченко (із 16 серпня 2022 до 30 квітня 2023 року).
Зі змістом відповіді Черкаської ОВА та, відповідно, розміром окладів, надбавок і премій згаданих посадовців можна ознайомитися за цим посиланням, оскільки метою моніторингу було лише перевірити рівень відкритості ОВА та доступу до публічної інформації. І попри затримування та з огляду на вичерпність інформації в наданій відповіді рівень відкритості на цьому прикладі можна вважати цілком добрим.
Варто нагадати, що останній випадок ненадання інформації на запит від Черкаської ОДА зафіксований ІМІ ще у 2021 році. Тоді департамент будівництва Черкаської обласної державної адміністрації не надав журналістам інтернет-видання “18000” інформації про вартість матеріалів для будівельних робіт, зокрема в межах “Великого будівництва”, у відповідь на їхній запит.
На прохання надати інформацію щодо вартості будівельних матеріалів у договорах, укладених за результатами проведення процедур закупівель і не оприлюднених у системі “Прозорро”, директор департаменту капітального будівництва Андрій Лапін запропонував журналістові видання Артурові Чемирису переглянути інформацію… в системі “Прозорро”.
Нині ж Артур Чемирис говорить, що загалом ситуація з відповідями на запити задовільна. “По суті, комунікація мало чим змінилася. Звичайно, у перші дні та місяці повномасштабного вторгнення отримати будь-що було майже неможливо, і приходили різноманітні “відписки”, втім зараз ситуація повернулася на рівень, що був характерний до 24 лютого 2022 року”, – зазначає він.
За його словами, окремі розпорядники інформації продовжують систематично ігнорувати запити, зокрема це стосується найбільшого в області комунального підприємства “Черкаситеплокомуненерго”. Решта ж поки відповідає на запити й уточнення до них на рівні, що не дозволяє систематично скаржитись.
“Окреме питання – це оприлюднення документів, зокрема проєктів рішень та рішень колегіальних органів влади. Скажімо, виконавчий комітет Черкаської міської ради з моменту повномасштабного вторгнення фактично перестав публікувати проєкти рішення та рішення виконавчого комітету. Якийсь нонсенс, або банальна лінь”, – резюмує журналіст.
Нагадаємо, стаття 23 Закону України “Про доступ до публічної інформації” передбачає, що запитувач має право оскаржити відмову в задоволенні запиту на інформацію, ненадання відповіді на запит на інформацію, надання недостовірної або неповної інформації тощо.
Рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Окрім того, винні в ненаданні інформації особи можуть бути притягнені до адміністративної відповідальності.
Про оформлення заяви щодо притягнення до адміністративної відповідальності можна почитати тут.
Захар Колісніченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Черкаській області
Help us be even more cool!