ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Що і як чернівецькі медіа розповідають про кандидатів у Президенти

28.03.2019, 18:00
Альона Заїка

Лідеркою за згадуваннями в онлайн-ЗМІ Чернівців стала кандидатка в Президенти Юлія Тимошенко. Частка матеріалів про керівницю ВО "Батьківщина" в новинних стрічках місцевих мас-медіа становила 42% (29 новин) від загальної кількості як авторських так і замовних публікацій.

Аби дослідити, як чернівецькі ЗМІ висвітлюють інформацію про кандидатів у Президенти, ІМІ провів моніторинг контенту десяти сайтів Чернівців: “Молодий буковинець“, “Погляд“, “БукІнфо“, АСС, 0372"Час", "Букньюз", "Буковина онлайн""Буковинська правда" та "Шпальта". Новини про кандидатів у Президенти шукали в період з 1 по 7 березня.

Лише протягом першого тижня березня у 10 популярних онлайн-ЗМІ Чернівців опублікували 69 новин про кандидатів у Президенти, як авторських так і з ознаками замовлення. Із них 25 новин та публікацій були з позитивними згадками про учасників виборчих перегонів.

Ще 12 з 69 повідомлень мали негатив щодо певних кандидатів, що можна розцінювати як чорний піар або спробу сформувати у читачів негативну думку про окремих претендентів на крісло Президента.

Більше половини опублікованих матеріалів (57%) мали ознаки політичного  замовлення. Із 39 таких повідомлень лише одне було марковане як політичний піар, інші мають ознаки так званої "джинси", тобто прихованої реклами чи антиреклами, що подають під виглядом новин. Основним першоджерелом такої інформації виступали прес-служби політичних партій.

Жодної згадки про кандидатів в оглядовий тиждень не було лише на двох з десяти ресурсах – “Шпальті” і “Буковинській правді”.

Про кого у ЗМІ Чернівців згадували найчастіше

Частіше за інших у новинних стрічках згадувалася лідерка політичної партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко. Загалом вона 29 разів з’являлась у новинних матеріалах, із яких 20 мали ознаки політичного замовлення. Частка джинси від Леді Ю в моніторинговий період становила 28% від загальної кількості новин про кандидатів.

“Джинсу” від Тимошенко публікували на шістьох з десяти сайтів: “0372”, “Букньюз”, “Час”, “Молодий буковинець”, “БукІнфо”, “Буковина онлайн”. У таких матеріалах Тимошенко згадувалась або позитивно ("Юлія Тимошенко підписала Зобов’язання перед українцями") або нейтрально ("У понеділок, 4 березня, Юлія Тимошенко проведе мітинги у Сторожинці, Новоселиці та в Хотині"). Негативного замовлення на адресу кандидатки опубліковано не було.

Ознаки “джинси” мають матеріали, в яких лідерка “Батьківщини” піариться на газовій темі (“Підвищення ціни на газ було незаконним і необґрунтованим – суд задовольнив позов Тимошенко”) або критикує опонентів (Гривню обвалили у ручному режимі, вивівши з країни 13 мільярдів доларів, – Тимошенко у Чернівцях”). Такі новини зустрічались у стрічках  сайтів "0372", “Букньюз”, “Час”.

Третина новин про Тимошенко стосувалася її візиту на Буковину, який відбувся 4 березня. Про приїзд кандидатки писали вісім з 10 досліджуваних сайтів.

З цього приводу також мали місце джинсові матеріали, як, наприклад, передрук від прес-служби “Батьківщини” з назвою “Юлія Тимошенко на Буковині: "Наш народ почав розчинятися в глобальному просторі" (ФОТО + ВІДЕО)” на “Букінфо”.

Загалом, відвідини Тимошенко намагалися подавали у вигляді новин:

У журналістських повідомленнях сайти “АСС” і “Молодий буковинець” приділили увагу неправомірному залученню неповнолітніх до агітації за лідерку БЮТ на Буковині. Про школярів, задіяних під час візиту Тимошенко написали тільки ці два ресурси:

Відео з нетверезими агітаторами Тимошенко на Буковині опублікував лише один ресурс – “Молодий буковинець”.

Десять разів у досліджуваний період на сайтах Чернівців згадувався вже екс-кандидат у Президенти Андрій Садовий.

Про очільника Львова загалом писали лише як про кандидата, що знявся з перегонів.

Наприклад, сайт “Молодий буковинець” і “Букньюз” по-різному подали одну й ту саму інформацію про зняття кандидата. У першому випадку новина “Садовий відмовився від участі у виборах” була більш об’єктивною і повноцінною, а от подання “Садовий вважає, що додав Гриценку “як мінімум 10 відсотків” електоральної підтримки” мала емоційне забарвлення і суб’єктивні судження екс-кандидата.

Загалом, лише у двох випадках згадка про кандидата мала ознаки так званої “джинси”.

Шоумен для Президента та чорний піар Зеленського

Про чинного Президента Петра Порошенка як кандидата згадували дев’ять разів, і в семи випадках матеріали мали ознаки замовлення.

Наприклад, портали “Букінфо” і “Буковина онлайн” опублікували новину з однаковою назвою “Петро Порошенко: головним напрямком на наступні п'ять років стане стратегія подолання бідності”, першоджерелом якої була прес-служба глави держави. Частка матеріалів, що мали ознаки замовлення становила 13%.

Не мали ознак замовлення лише матеріали, що сповіщали про візит Порошенка до Чернівців. Але, оскільки заплановані відвідини Порошенка перенесли, з відкритою агітацією за чинного главу країни на Буковину приїхав шоумен Дмитро Чекалкін.

Про візит блогера та його підтримку джинсували “Молодий буковинець”, АСС, “Букньюз”, “БукІнфо”:

Шоумен Володимир Зеленський у новинних стрічках чернівецьких сайтів згадувався лише чотири рази. У трьох випадках згадування про кандидата мали негативний зміст. І тут не обійшлося без агітатора Порошенка Дмитра Чекалкіна, який порівняв Зеленського з єврейським коміком Дуду Топазом і застеріг лідера “Кварталу 95” від трагічної долі його колеги, що вчинив самогубство.

Також на одному з місцевих сайтів розмістили публікацію, в якій розповідалось про те, як олігарх Ігор Коломойський вивів на рахунки студії “Квартал 95” Володимира Зеленського 41 мільйон доларів.

Політичні реверанси

Чотири рази згадувався ще один екс-кандидат у Президенти журналіст Дмитро Гнап. Про наміри розслідувача зняти свою кандидатуру з перегонів писали всього два ресурси: “Молодий буковинець” (Журналіст Дмитро Гнап вже не йде у Президенти) і “Погляд” (Гнап також знімається з виборів на користь Гриценка). Інші видання проігнорували нетривалу участь журналіста в передвиборчій кампанії.

Кандидати МураєвДобродомов та Кривонос так само згадувалися лише як ті, що знялися на користь своїх колег: про них були чотири згадки в чернівецьких медіа. Про політичні реверанси учасників виборчих перегонів так само писали лише “Погляд” і Молодий Буковинець”:

Матеріали про кандидатів були подані нейтрально.

По три новини на рахунку Анатолія Гриценка й Олега Ляшка. Усі новини про екс-міністра оборони стосувалися лише його об’єднання з іншими кандидатами в Президенти. А от лідер радикалів згадувався в розслідуванні активістів, які викрили його піар за державні кошти.

Можна сказати, що в досліджуваний період новинні стрічки чернівецьких ЗМІ не були вщент завалені "джинсою" на користь тих чи інших кандидатів у Президенти. Але, як то кажуть, апетит приходить під час їжі, і чим ближче момент виборів, тим активніше головні претенденти на президентське крісло вдаються до самореклами.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!