ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Львівські медіа згадують про українські компанії в кожному шостому тексті

18.02.2022, 09:29
Мар'яна Сич

У редакційних матеріалах найчастіше згадуються комунальні підприємства, лікарні, театри, музеї. Про приватний бізнес львівські журналісти пишуть украй рідко і лише у випадках, коли там відбуваються скандали, замінування або розташування пунктів вакцинації. Натомість комерційна джинса та неналежно марковані тексти, хоча таких публікацій менш ніж 1%, стосуються лише великого бізнесу.

У моніторинг ІМІ потрапило п'ять львівських сайтів: Zaxid.netВголос032Твоє місто та Дивись.Інфо. Метою було визначити кількість згадок про українські компанії (зокрема, місцеві) у редакційних публікаціях, комерційній джинсі та неналежно маркованих рекламних матеріалах. Враховувалися також згадки про комунальні підприємства, музеї, театри, ресторани, торговельні центри тощо. 

Загалом проаналізовано 1176 матеріалів, опублікованих журналістами з 10 до 14 січня включно. Українські компанії згадуються у 206 публікаціях, що становить 17,5% загальної кількості матеріалів. 

Так, 63 тексти зі згадками українських компаній надруковано на Zaxid.net (20% загальної кількості публікацій), 43 – на “Дивись.Інфо” (13,83%), 39 – на “Твоєму місті” (26%), 36 – на “Вголосі” (14%), і 25 – на 032 (17%). 

Майже без джинси

Лише один матеріал з ознаками комерційної замовності нам вдалося знайти на сайті “Вголос”. Із загальної кількості матеріалів це становить 0,1%. Журналісти надрукували публікацію про концерт групи “Ляпіс 98”, який організовує компанія “Lutsyshyn Promo і Promotions”. У рекламному тексті також згадується заклад “!FESTrepublic”, де відбуватиметься захід. 

З чим є проблеми?

0,8% загальної кількості матеріалів, або дев'ять публікацій, становить неналежно маркована реклама. Чотири з них опубліковано на сайті Zaxid.net. Зокрема, це публікації про “правильну картку” від Кредобанку, те, що Windrose “розігрує квитки для клієнтів лабораторії “Ескулаб”, капела “Дударик” з фолкгуртом “Курбаси” виступлять з Різдвяним концертом у театрі Заньковецької, а діти зі сходу отримали подарунки від компанії АТБ. До речі, аналогічний матеріал про АТБ є на сайті 032. Також ЗМІ опублікувало рекламні тексти про будівельний дім СІА та концерт, який організовує Lutsyshyn Promo і Promotions у закладі !FESTrepublic.

Лише два неналежно марковані тексти є на “Твоєму місті”: про львівську гастрозустріч у Центрі пивної культури “Львіварня” та ідеатон, який відбудеться для громад зі всієї України в Будинку воїна. Інтернет-видання Zaxid.net та 032 публікували ці тексти в рубриці “Новини компанії”. Натомість “Твоє місто” під текстами зазначало “Партнерська публікація”. В чому проблема? В порушенні закону. Згідно із Законом “Про рекламу” (стаття 9), вона має бути чітко відокремлена від іншої інформації і мати позначку “Реклама” або “На правах реклами”. 

Узагалі не було неналежно маркованих публікацій, як і комерційної джинси, на сайті “Дивись.Інфо”. 

Топ-5 компаній у редакційних текстах

Редакційні матеріали зі згадками українських компаній становлять 16,7% загальної кількості публікацій, або 196 текстів. Є публікації, у яких згадуються одразу декілька компаній чи підприємств. 

Серед лідерів згадок у редакційних матеріалах:

• ЛКП “Львівавтодор” – 4,8% загальної кількості згадок у редакційних матеріалах;

• Театр імені Марії Заньковецької – 3,6%;

• ЛКП “Львівелектротранс” – 2,4%;

• гіпермаркет “Метро” – 1,7%;

• IT-компанія “SoftServe” – 1,7%.

Велику кількість згадок про ці компанії в ЗМІ можна пояснити інформаційними приводами та актуальністю теми. Наприклад, про ЛКП “Львівавтодор” та “Львівелектротранс”, про компанію SoftServe медійники писали в новинах, аналітиках щодо електронного квитка, який якраз почали запроваджувати у Львові. Театр імені Марії Заньковецької згадувався в новинах  про смерть актора Євгена Федоренка, також журналісти публікували спогади друзів про Федоренка чи розповідали про аншлаги на виставах у закладі культури. А гіпермаркет “Метро” згадується в новинах про ймовірне замінування магазинів мережі.

Мар'яна Сич, регіональна представниця Інституту масової інформації у Львівській області 

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.  

Liked the article?
Help us be even more cool!