ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

"…Не забудьте пом`янути незлим тихим словом": що і як писали про кандидатів черкаські онлайн-ЗМІ за місяць до виборів Президента

28.03.2019, 10:00
Денис Іванов

За місяць до початку виборів Президента України абсолютним лідером за кількістю згадувань у матеріалах черкаських інтернет-видань – як авторських, так і з ознаками замовності – став чинний гарант Конституції.

За місяць до виборів експерти ІМІ проаналізували контент про кандидатів у Президенти. Для аналізу бралися всі публікації про кандидатів, оприлюднені з 1 до 7 березня включно. Експерти аналізували кількість та якість авторських публікацій та матеріалів з ознаками політичної замовності, а також наскільки нейтрально, позитивно чи негативно висвітлювалися кандидати та їхня діяльність. Маркована політична реклама до моніторингу не бралася.

Для аналізу контенту було обрано десять популярних місцевих видань: "Вичерпно", "Нова Доба", Zmi.ck.ua, "Інфоміст", "Прочерк", "Провінція", "Про Все", "Дзвін", "18000"  та "Економіка сьогодення".

Загальна кількість матеріалів про кандидатів на посаду голови держави, що їх оприлюднили згадані медіамайданчики, — 45. Одразу ж в очі кидається цікава деталь: усі матеріали, що висвітлюють кандидатів у Президенти в позитивному річищі, мають ознаки замовності (12 з 45, або 27%). Жодне з видань не оприлюднило жодної позитивної (!) згадки про жодного з кандидатів у звичайних журналістських матеріалах. Водночас нейтральних згадок — 18 (або 66,67%), негативних — дев'ять (або 33,33% від загальної кількості). Хоча 60% публікацій, що мають стосунок до котрогось із кандидатів, становлять саме публікації без ознак замовності (27 з 45).

"Президентська" увага

Беззастережним лідером за кількістю згадок опублікованих черкаськими онлайн-ЗМІ, став чинний Президент країни Петро Порошенко. Голові держави та кандидату на цю посаду присвячено 67% загальної кількості публікацій (або 30 із 45). Зауважимо, що серед матеріалів про гаранта 70% (21 з 30) становлять журналістські матеріали і лише 30% (дев'ять з 30) — мають ознаки замоності.

Проте говорити про "любов" черкаських медіа та Петра Порошенка не доводиться. Так, 47% (14 з 30) новин та повідомлень про Президента, згадують його в нейтральній тональності, а 23% (сім з 30) — мають відверто негативне забарвлення.

Щодо "джинси", то майже чверть (сім з 30, або 23%) матеріалів висвітлюють главу держави в позитивному світлі і лише 7% публікацій з ознаками замовності презентували його з негативного боку.

"Джинса" та місцевий скандал для "леді Ю"

Другу сходинку умовного рейтингу згадувань про кандидатів у Президенти черкаськими новинарями посідає Юлія Тимошенко. Загальна кількість публікацій з лідеркою "Батьківщини" у головній ролі — 10, або 22%, від загальної кількості "кандидатських" публікацій – як журналістських, так і з ознаками замовності.

З цих десяти матеріалів шість (або 60%) мають ознаки публікацій замовного характеру, а решта чотири (або 40%) належать до журналістських матеріалів. Цікаво, що згадувань пані Тимошенко у відверто позитивному ракурсі серед контенту аналізованого періоду (01.03–07.03.2019 — Д.І.) нема жодного. Натомість 83% "джинсових" матеріалів (пять із шести) висвітлюють Юлію Володимирівну в позитивному ракурсі, і лише одна "джинсова" публікація згадувала про "леді Ю" у негативному річищі.

З решти чотирьох публікацій дві — матеріали, присвячені скандалу з головою Черкаського обласного штабу Юлії Тимошенко, депутатом Черкаської міської ради від "Батьківщини" Юрієм Тренкіним, інші  два — присвячені наїзду автомобіля на агітаційну палатку Тимошенко в одному з райцентрів області.

Незважаючи на загальний негативний тон цих новин, кандидатка на посаду глави держави згадується в них нейтрально.

 Гриценко, Садовий, Тарута і Смешко

Цим чотирьом кандидатам у Президенти України присвячені решта 18% "кандидатського" контенту черкаських новинних сайтів (або вісім згадувань із 45).

Дві з восьми публікацій журналістські. Обидві вони згадують кандидата в Президенти України Ігоря Смешка, причому в невигідному йому річищі. Решта шість (або 75%) матеріалів — "джинса", 17% (один із шести) — згадування в нейтральному ракурсі про кандидата на найвищу державну посаду Анатолія Гриценка. Ще 33% "джинсових" публікацій у позитивному ключі розповідали про вже колишнього кандидата Сергія Таруту.  Три матеріали в позитивному ракурсі презентують ще одного екс-кандидата Андрія Садового.

Отже, як бачимо з результатів аналізу "кандидатського" контенту перерахованих вище черкаських новинних інтернет-майданчиків протягом першого весняного тижня, 40% (18 матеріалів із 45) — відверта "джинса", решта 60% (27 матеріалів із 45) — здебільшого новинні публікації. Абсолютне лідерство за кількістю згадувань Петра Порошенка пояснюється його більш вигідним стосовно інших кандидатів становищем. Під виглядом новин про повсякденну президентську роботу публікують відверто агітаційний контент (наприклад: "Розробили план розвитку Черкащини на три роки", Нова Доба""Грошове забезпечення воїнів на передовій буде підвищено""ІнфоМіст"; "Об`єднання територіальних громад у регіонах стане обов`язковим""18000""Комплексна перевірка всіх контрактів дасть відповіді на запитання суспільства, – Сергій Кудактін про міжнародний аудит "Укроборонпрому""Про Все""Голова Черкаської ОДА офіційно представив План розвитку регіону на 2019-2021 роки""Дзвін", тощо). Загальна кількість кандидатів у Президенти України, про яких у тій чи іншій формі згадували названі медіа протягом періоду спостереження, — шестеро. Контенту інших кандидатів на найвищу посаду в державі не публікувався.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!