ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Менше «джинси»: як рівненські онлайн-медіа писали про кандидатів перед другим туром виборів

19.04.2019, 16:58
Антоніна Торбіч

Рівненські онлайн-ЗМІ перед другим туром виборів Президента писали про кандидатів небагато. Порівняно з періодом перед першим туром виборів зменшилася кількість «джинси» та контрагітації.

Такі результати моніторингу рівненських онлайн-ЗМІ, проведеного 5-11-го квітня 2019 року.

ІМІ проанілізував 10 місцевих ЗМІ:

  • Радіо Трек
  • Рівне 1
  • ОГО
  • Рівне вечірнє
  • Ча.Рівне
  • ВСЕ
  • Рівне.Медіа
  • 0362
  • UA:Рівне
  • 7 днів

Аналізувалися публікації саме про кандидатів, до уваги бралися як авторські, так і матеріали з ознаками політичної замовності. Маркована політична реклама не аналізувалася. Власні публікації ранжувалися з трьома ознаками: нейтральні, позитивні та негативні.

В аналізований період онлайн-ЗМІ опублікували не менше 21-ї публікації про кандидатів у президенти. 10 відсотків із них мали ознаки джинси.

Лише одна з цих публікацій мала критичний погляд на діяльність кандидатів, причому обох.

Юрій Дюг, в авторській публікації на сайті ВСЕ проаналізував, яких «факапів» очікувати рівнянам від Порошенка та Зеленського в разі обрання Президентом України.

Решта описувала кандидатів у позитивній або нейтральній манері.

Про Порошенка писали трохи більше, ніж про Зеленського: 8 публікацій стосувалися діючого президента, 7 публікацій – про його опонента (з них дві публікації мали ознаки джинси). В решті публікацій писали про двох кандидатів відразу.

Найбільше публікацій про кандидатів у цей період з’явилося на «Радіо Трек».

Тут, зокрема, аналізувалися букмекерські ставки на кандидатів у президенти. Спочатку писали про те, що Порошенко перемагає на Рівненщині у другому турі. За кілька днів про те, Чому Зеленський перемагає вже й у Рівному.

Також «Радіо Трек» звернув увагу на курйозний випадок, який стався у Рівному 2014-го року, коли сюди приїздив Володимир Зеленський для зйомки однієї з програм «95-го кварталу». Про це можна почитати у статті «Бабуся з Рівного ще у 2014-му знала, що Зеленський стане Президентом?».

Також у позитивному ключі висвітлювали рівненські онлайн-ЗМІ і інформацію про Петра Порошенка.Те ж «Радіо Трек», а разом з ним і «Рівне.Медіа», написали, як рівненський митець Юрій Журавель креативно підтримав діючого Президента доброзичливим шаржем та зверненням.

Пізніше цим шаржем прикрасили «Олімпійський», у час коли Петро Порошенко виступав там перед своїми прихильниками.

А «Рівне вечірнє», з посиланням на «Українську правду», розповіло, що Петро Порошенко пообіцяв суттєво змінити свою команду та розповів про те, що підсумки першого туру виборів виборів-2019 стали «одним з найважчих уроків у його житті».

«ОГО», в нейтральному ключі, почергово оприлюднило інформацію про програми обох кандидатів (у період 5-11 квітня, коли відбувався моніторинг, була опублікована програма Володимира Зеленського, про програму Петра Порошенка писали раніше).

Також у публікації «За кого голосуватимуть українці у другому турі розповіли про рейтинги кандидатів».

Сайт 0362.ua передрукував аналітику щодо причин результатів першого туру виборів, щоправда не вказав першоджерело, тому це виглядало як редакційний матеріал.

Публікація подана в нейтральному ключі. В ній писали про реакцію ЗМІ західних країн на результати першого туру виборів в Україні, згадувалися для порівняння приклади з інших країн, стосовно світової тенденції – голосувати за людей, які не належать до багаторічного істеблішменту.

Наводилися результати голосування за Володимира Зеленського в різних частинах України.

Якщо пошукати, то цю ж публікацію, в такому ж нейтрально поданому ключі, знаходимо в кількох інших ЗМІ, підписану як матеріал авторства Анатолія Марциновського, підготовлений у рамках спецпроекту з «Інтерньюз-Україна».

Сайт «UA:Рівне» розповів, як штаби двох головних претендентів готуються до другого туру виборів та які пункти є спільними в передвиборчих обіцянках Зеленського і Порошенка.

Джинсують на користь Зеленського

У звітний період було виявлено дві публікації з ознаками замовності. Обидві – на користь Володимира Зеленського і тематично пов’язані.

Сайт ВСЕ, за матеріалами Громадського телебачення, опублікувавматеріал під заголовком «Представник команди Володимира Зеленського тернополянин Руслан Стефанчук: «Наше завдання – зшити націю».

Цей матеріал від оригіналу відрізняється тим, що з нього викинуті гострі зауваження журналіста, який спілкувався з представником Зеленського.

Подібним чином висвітлив цю ж тему і сайт «ЧаРівне».

Посилаючись на «Радіо Свобода», але «підчистивши» гострі зауваження опонента, на сайті залишили лише позитивні висловлювання того ж таки представника штабу Зеленського і опублікували статтю «Для команди Зеленського українська мова, культура та територія є найвищою цінністю – ідеолог штабу».

Отже, ситуація в рівненських онлайн-ЗМІ напередодні другого туру виборів дещо змінилася в позитивний бік, порівняно з першим. Поменшало матеріалів з ознаками джинси – всього два на противагу 8-ми  публікаціям з подібного періоду перед першим туром.

Неджинсових публікацій, в яких згадують про кандидатів, навпаки побільшало – 21 перед другим туром у порівнянні з 11-ма публікаціями перед першим.

Онлайн-ЗМІ писали  хоч і небагато, але про обох кандидатів. На відміну від першого туру виборів, публікацій з ознаками чорного піару ми не виявили.

Антоніна Торбіч, регіональна представниця ІМІ в Рівненській області


Підготовка матеріалу для цього блогу стала можливою завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.  

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!