ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Майже половина новин у медіа Миколаєва – про війну, 10% – політика та джинса "слуг народу"

Близько половини, а саме 43,8% матеріалів, у стрічках новин миколаївських онлайн-ЗМІ – про війну: бойові дії, жертви, окупація, полонені тощо. 14,5% новин ЗМІ Миколаєва стосуються криміналу та надзвичайних ситуацій, 10% – політики.

Такими є результати серпневого моніторингу, який провів Інститут масової інформації.

Аналізувалися матеріали в стрічках новин п’яти сайтів новин Миколаєва:  "Преступности.НЕТ", "Новости N", 0512, "Суспільне Миколаїв" та Свідок.Інфо. Моніторинг проводився з 8 до 12 серпня включно.

Війна – ключова тема

Миколаїв – одне з ключових прифронтових міст, яке з початком повномасштабного вторгнення рф до України зазнає постійних обстрілів. За інформацією секретаря РНБО України Олексія Данилова, яку він озвучив у липні, Миколаїв перебуває на третьому місці за кількістю ракетних обстрілів з боку росіян. Тож не дивно, що війна стала головною темою в миколаївських медіа.

Загалом за період моніторингу проаналізовано 844 матеріали в стрічках новин миколаївських ЗМІ, 370 з них, а це 43,8%, стосуються війни. Найбільша частка таких новин на сайті "Новости-N" – 57% загальної кількості матеріалів на сайті. На сайті видання "Преступности.НЕТ" частка новин про війну становить 33%. Варто зазначити, що "Преступности.НЕТ" єдине серед ЗМІ Миколаєва веде постійно оновлювані репортажі про війну: один загальноукраїнський, інший стосується Миколаєва. Там публікується вся інформація про ситуацію на фронті. Це може пояснити дещо меншу частку новин про війну в стрічці видання.

Значно зменшилася кількість матеріалів в ЗМІ Миколаєва про ДТП, кримінал та інші надзвичайні події. Якщо за результатами моніторингу, який проводив ІМІ в листопаді 2020 року, чверть новин у ЗМІ Миколаєва була на тему криміналу, то в серпні 2022 року ця частка становить 14,5% загальної кількості публікацій (122 новини).

Політика та джинса від "слуг народу"

Зменшилася частка політичних новин. Якщо раніше про політику в стрічках новин медіа Миколаєва було майже 17% публікацій, то в серпні 2022 року ця частка становить 10%. Це переважно новини із заявами українських політиків про війну. Найпопулярнішими спікерами в миколаївських ЗМІ стали голова Миколаївської ОВА Віталій Кім, який коментував, зокрема, бавовну в тимчасово окупованому Криму, а також радник голови Офісу Президента України Олексій Арестович, який розповідав про те, коли ЗСУ зможуть звільнити Херсон від окупантів. Генерал-майор Дмитро Марченко, який командував обороною Миколаєва, на сторінках миколаївських ЗМІ розмірковував про те, що Україна не може завершити війну шляхом переговорів, пішовши на певні компроміси. Мер Миколаєва Олександр Сєнкевич, який висловив позицію щодо того, як треба карати коригувальників вогню ворога та колаборантів. 

Війна не стала перешкодою для публікацій так званої джинси – матеріалів, що мають ознаки замовності, але без відповідного маркування. Тут відзначилася голова Миколаївської облради Ганна Замазєєва, яка очолює Миколаївську обласну організацію партії "Слуга народу". На сторінках миколаївських ЗМІ з фактично ідентичними заголовками вона розповідає про роботу волонтерів та свого благодійного фонду.

Народний депутат від "Слуги народу" Олександр Гайду на сторінках "Преступности.НЕТ" розповідає про те, що "Виробництво біогазу з агропродукції – крок до енергонезалежності" та звітує про передання сучасних інфузійних насосів Миколаївській обласній офтальмологічній лікарні.

Також "Преступности.НЕТ" пише про те, що "Миколаївські депутати від партії "Слуга народу" передали на баланс ЗСУ дві автівки спецпризначення".

Що стосується інших тематик новин на сайтах миколаївських ЗМІ, 7,5% новин у стрічках становили матеріали про соціальні наслідки війни. Зокрема, видання "Свідок.Інфо" писало про ситуацію з водопостачанням у місті, а "Преступности.НЕТ" повідомляло про те, що в Слов'янську не буде опалювального сезону, комунальні служби займаються консервацією комунікацій, а керівництво міста закликає місцевих мешканців евакуюватись.

3,4% новин у медіа Миколаєва стосувалися волонтерства. Наприклад, "Суспільне Миколаїв" повідомляло про те, як у Чернівцях збирають кошти для Миколаївського зоопарку, та про те, що благодійний фонд "Фест Добра" надав гуманітарну допомогу миколаївським родинам з дітьми, які потребують підтримки. Видання "Свідок.Інфо" писало про те, як миколаївська майстриня збирає допомогу ЗСУ, створюючи ялинкові прикраси з вати. "Преступности.НЕТ" повідомило, що в Києві 12-річний хлопець Юра передав 10 тисяч гривень на Армію дронів.

Популярною темою економічних новин, частка яких становить 7,8% загальної кількості публікацій у ЗМІ Миколаєва, стала інформація про відновлення роботи McDonald’s в Україні.

"Преступности.НЕТ" також опублікувало рекламний матеріал на економічну тематику про групу компаній "Прометей", яка розвиває напрям транспортної логістики. В матеріалі вказується, що його для публікації надано ГК "Прометей" та розміщено на договірних умовах.

Найменше новин у ЗМІ Миколаєва на екологічну тематику, про культуру, спорт, права людини та здоров’я (близько 1% на кожну тематику). 

Катерина Середа, регіональна представниця ІМІ в Миколаївській області

 

 
Liked the article?
Help us be even more cool!