ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Кількість джинси у херсонських медіа зменшилася: результати моніторингу

Трохи більше 1% новин у херсонських онлайн-медіа містять ознаки політичної джинси. При цьому в стрічках новин не було контрагітації і неналежно маркованої політичної реклами.

Такі дані експерти Інституту масової інформації отримали в результаті моніторингу п’яти херсонських онлайн ЗМІ (ХерсонОнлайнХерсонціМій ХерсонХерсонщина за день та Любимый Херсон), який проводився 5-9 липня 2021 року. Методологія дослідження передбачала аналіз кількості публікацій із ознаками замовності і неналежно маркованої реклами, окреслення тематики таких матеріалів, а також у виявленні основних замовників політичної джинси в регіоні. Всього проаналізовано 670 матеріалів. Із них 9, або 1,3%  - політична джинса.

Цікаво, що у порівнянні із таким самим моніторингом, проведеним у 2020 році, напередодні старту місцевих виборів, кількість політичної джинси зменшилася майже у 2 рази, а з проведеним у самий розпал агітації – у 10 разів. Окрім цього, ми не зафіксували жодного матеріалу, у якому б рекламували політиків та політсили і який би мав неналежне чи правильне маркування. 

Які сайти джинсують найбільше і про кого?
Лідером за кількістю замовних матеріалів є сайт Херсонщина за день. Тут ми зафіксували 6,8% матеріалів із ознакою замовності. На сайті Херсонці таких матеріалів було 2,2%, а на Херсон онлайн 0,3%.

На двох сайтах: Мій Херсон та Любимий Херсон, за період моніторингу, жодного політичного замовного матеріалу не було.

Найбільшими замовниками джинси у медіа очікувано стали місцеві політики. Матеріалів, у яких рекламували саме їх, було майже 67% від загальної кількості політичної джинси. 

Частіше за інших у них фігурували голова Херсонської обласної ради Олександр Самойленко, мер Херсона Ігор Колихаєв та депутати обласної ради Олександр Співаковський та Дмитро Бутрій.

На другому місці за кількістю джинси – політичні партії та їхні осередки з 22% матеріалів. Так, херсонські медіа не промаркували матеріали про партії Європейська солідарність та Наш край.  Головним героєм ще 11% таких матеріалів був політик загальноукраїнського масштабу, експрезидент України Петро Порошенко

Про що «джинсували» політики у херсонських ЗМІ?
Не дивлячись на завершення політичного сезону та сезон відпусток, більшість матеріалів із ознаками замовності було присвячено місцевій політиці. 

Так, медіа публікували роздуми мера Херсона Ігоря Колихаєва, які не несли жодного смислового навантаження, або такі ж банальні заяви голови облради, які хоч і можна назвати політичними, але, насправді, є простим нагадуванням про існування цих політиків. 

“Європейська солідарність” також повідомляла про візит нардепа Синюки у Херсон та Петра Порошенка на Донбас

Значно менше політики у замовних публікаціях приділяли уваги соціальним питанням. Традиційно про проблеми освіти розповідав депутат облради Олександр Співаковський, що є ректором Херсонського державного університету, бо це його основна тема для появи у ЗМІ.

Єдиний випадок, коли у замовній публікації згадали про коронавірус, стала публікація думки депутата облради від «Слуги народу» Дмитра Бутрія про необхідність вакцинуватися. 

Але залишилося набагато більш тем, які ми окреслили як основні і які політики  зазвичай використовують для власного піару, які вони проігнорували цього разу.

Так, політики нічого не заявляли про економіку чи бізнес, Велике будівництво, екологію та права людини. 

Загалом, така «джинсова тиша» протримається недовго. Уже в жовтні на 184 окрузі, що на Херсонщині, відбудуться позачергові парламентські вибори. І очевидно, що ближче до дня голосування кількість джинси збільшуватиметься. 

Сергій Нікітенко, регіональний представник Інституту масової інформації у Херсонській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!