Мільйони на піар? Скільки планує витратити влада Житомира та області на висвітлення діяльності у ЗМІ
1 678 000 грн планує витратити влада Житомира та Житомирської області на інформування населення про свою діяльність у 2021 році. Найбільшу суму на ці потреби передбачила облрада — 780 тис грн, 480 тис грн планують витратити у міській раді, і 418 тис грн запланували в облдержадміністрації.
Такі результати аналізу відповідей на інформаційні запити, які у березні представники і представниці ІМІ розіслали в органи влади, аби з’ясувати, чи влада планує витрачати бюджетні гроші на висвітлення своєї діяльності у медіа.
Часто, витрачаючи бюджетні кошти на висвітлення діяльності у ЗМІ, чиновники таким чином оплачують власний піар. Крім того, фінансування ЗМІ з бюджету ставить під загрозу незалежність та незаангажованість таких медіа. Тож, ми також поцікавилися, з ким на сьогодні вже підписані угоди та хто із медіа вже надавав інформаційні послуги владі Житомира та області.
У Житомирській міській раді на інформаційний запит відповіли, що у 2021 році в місцевому бюджеті передбачено кошти на висвітлення діяльності міського голови, посадових осіб та депутатів Житомирської міської ради, виконавчого комітету на телебаченні на загальну суму 480 тис грн, це передбачено пунктом 2.2 міської цільової програми «Ефективна влада. Конкурентне місто» Житомирської міської ОТГ на 2021-2025 рр.»
Також зазначили, що станом на 5 березня міська рада не укладала жодних договорів і не здійснювала виплат з місцевого бюджету за розміщення інформації у друкованих ЗМІ, на радіо і телебаченні, також запевнили, що не платили операторам зовнішньої реклами та власникам вебсайтів.
В обласній раді повідомили, що рішенням від 24.12.2020 «Про Програму забезпечення депутатської діяльності, проведення конкурсів та нагород Житомирської обласної ради на 2021 рік» на висвітлення діяльності обласної ради (у тому числі пленарних засідань, постійних комісій обласної ради, депутатських фракцій) передбачено 780 тис грн. Але і в обласній раді договорина висвітлення діяльності у 2021 році ще не укладалися і виплати засобам масової інформації та операторам зовнішньої реклами не проводилися.
В управлінні інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Житомирської ОДА повідомили, що на інформування громадян про свою діяльність через засоби масової інформації, інтернет-видання, соціальні мережі кошторисними призначеннями обласного бюджету на 2021 рік Управлінню передбачено 418 тис грн.
Також у відповіді на запит йдеться, що від початку 2021 року управління встигло витратити понад 72 600 грн за послуги з виготовлення та розміщення соціальної реклами. Відповідно до договорів та актів, копії яких надіслали, ТОВ «Редакція газети «Житомирщина» двічі надавала інформаційні послуги на суму 1747,2 грн та 11 тис 589 грн. ТОВ ТРК «Союз-ТВ» перераховувалася сума 25 000 грн, 1000 грн отримувало ТОВ «Житомирська радіокомпанія», 4 оплати на загальну суму 33 280 грн здійснювалося ФОП П'ятницькій Вікторії Миколаївні, яка надавала послуги з розміщення інформації на сітілайтах.
Попри те, що міська та обласна ради ще не починали витрачати кошти на висвітлення своєї діяльності, у житомирських медіа не відчувається браку такої інформації, адже, як показує практика, якщо результати роботи влади є суттєвими і мають суспільний інтерес, журналісти будуть висвітлювати такі теми і безкоштовно.
Оксана Трокоз, регіональна представниця Інституту масової інформації у Житомирській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!