ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Хто з політиків джинсував у волинських медіа в липні

31.07.2020, 11:44
Мая Голуб

Політики на футбольному полі, джинса на «Великому будівництві», фото з «простими людьми» для піару, розшифровки з ток-шоу для створення позитивного образу. Такими були джинсові новини на Волині в липні цього року.

Інститут масової інформації провів моніторинг п’яти популярних волинських сайтів з 6 по 10 липня на наявність політичної джинси. Під аналіз потрапили «Волинські новини», «ВолиньPost», «Волинь24», «Район.in.ua» і «Конкурент».

Мета моніторингу: дослідити кількість новин із ознаками політичної замовленості, наявність чи відсутність позитивної джинси та контрагітації, основних замовників політичної джинси в регіоні. Загалом було промоніторено 1330 новин. Не потрапили до моніторингу розслідування, анонси, блоги, статті тощо.

Під час моніторингу виявлено всього 0,5% новин із ознаками замовності від загальної кількості новин регіону. Матеріали із ознаками джинси були опубліковані на сайті «Волинські Новини» - 2,2% від загальної кількості новин та «Волинь24» - 0,2 % від загальної кількості новин на сайті. На момент дослідження не було зафіксовано джинси на сайтах «ВолиньPost», «Pайон.in.ua» та «Конкурент».

Позитив про політиків

Політикам подобається фотографуватись після ремонту доріг, на відкритті різноманітних дитячих майданчиків та урочисто перерізати стрічки. Для них це чудова можливість показати себе зайвий раз та попіаритись, хоч не вони будували майданчик чи ремонтували дорогу. Такі новини не мають інформаційної цінності і вигідні лише політикам або медіавласникам.

Так, у новині із назвою «Об’єднання активних людей, які прагнуть змінювати місто: нардеп Гузь презентував платформу «Новий Нововолинськ». В тексті є позитив не лише про народного депутата Ігоря Гузя, а й нардепа Ігоря Палицю. Зокрема, на сайті «Волинські новини» Ігор Гузь розповідає про відкриття нових спортивних майданчиків, про побудований спорткомплекс спільно з Ігорем Палицею у центрі міста та інші плани щодо спортмайданчиків.

А у новині про те, що в Луцьку облаштовують футбольне поле, чимало фото з радником Луцького міського голови Ігорем Поліщуком. І хоча набагато цікавіше було б написати про те, скільки коштів буде витрачено на будівництва футбольного поля, звідки виділені кошти на облаштування майданчика, коли буде його відкриття, інформація в цій новині стосується лише піару певних особистостей.

Також позитивний імідж двох політиків одразу, а саме першого заступника міського голови Григорія Недопада та радника міського голови Ігор Поліщука, формує новина  «У кількох багатоповерхівках на Стрілецькій в Луцьку безкоштовно встановляти ІТП» на сайті «Волинські новини».

А тема про «Велике будівництво» подається під виглядом піару «команди Зе». Так, на сайті «Волинські новини» на цю тему є текст про відновлення культурних пам’яток, де «дякують» Зеленському. У новині міністр культури Олександр Ткаченко, зокрема, зазначив, що наступного року частиною національного проекту «Велике будівництво» стане відновлення 100 культурних об’єктів: «Ми вдячні Президенту за підтримку ініціативи міністерства», - сказав він.

Аналогічна новина «В Україні планують реставрувати сто пам'яток: серед них – Луцький замок» на тему «Великого будівництва» є на сайті «Волинь24». У цій новині міністр культури Олександр Ткаченко також дякує президенту за цю ініціативу.

Варто зазначити, що на сайті «Волинські новини» був опублікований також і негатив зі сторони нардепа Ігоря Палиці до Петра Порошенка. Так, тут з'явилися розшифровані думки політика Ігоря Палиці на ток-шоу «Право на владу» 1+1, де він критикує експрезидента Петра Порошенка. Політик коментує нібито запис телефонної розмови Порошенка та Путіна та каже, що голоси схожі. Однако, як пише «Дойче веле», у партії Порошенка назвали фейком його «розмову» з Путіним, але про спростування розмови на сайті «Волинські новини» нічого немає.

Наразі у новинах регіональних онлайн-медіа найбільше піаряться місцеві політики та нардепи. Так, замовниками джинси найбільше є політики українського рівня - 44,4,% , про політиків місцевого рівня - 33,33% від загальної кількості позитивної джинси, решта, 22%, джинса «Командии Зе» про «Велике будівництво».

Мая Голуб, регіональна представниця Інституту масової інформації у Волинській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!