Рецепт харківської джинси: трохи бізнесу, трохи політики
Топ-5 харківських медіа змінився, але топ тем – не дуже. Кримінальні й надзвичайні новини, а також історії про ДТП найчастіше з'являються в стрічках харківських онлайн-медіа. Пандемія коронавірусу і соціалка – також у трійці найпопулярніших тем харківських онлайн-ЗМІ.
Такі результати моніторингу ІМІ ключових тем у новинах найпопулярніших онлайн-медіа регіону (057.ua, SQ, "Вечерний Харьков", "ВГороде.Харьков", "Об’єктив"). Також під час моніторингу з 2 до 6 листопада включно досліджувалася кількість матеріалів з ознаками замовності.
Найбільш різноманітний контент мають "Вечерний Харьков" і медіагрупа "Об’єктив". На противагу решті, журналісти цих двох медіа Харкова писали ще й про міжнародні новини, а "Об’єктив" багато уваги приділяв спорту, розвагам і новинам про ООС. А ось "ВГороде.Харків" обмежив свій контент, не взявши до уваги п’ять з 12 тематичних категорій: спорт, ООС, права людини, екологію і міжнародні новини. Варто зазначити, що і в інших медіа жодного матеріалу про права людини й екологію за час моніторингу опубліковано не було.
Кримінал і надзвичайні новини займають майже 32% загальної кількості контенту харківських онлайнових медіа. Ці теми переважають у чотирьох з п’яти аналізованих ЗМІ, лише журналісти "ВГороде" написали більше про пандемію. Понад третину текстів (37%) 057.ua і SQ були про автотрощі, пожежі й насильство. Здебільшого це статті на основі повідомлень пресслужб поліції і ДСНС, як, наприклад, "Харьковские полицейские устанавливают обстоятельства инцидента в Немышлянском районе города" (057.ua).
Проте трапляються й справді "надзвичайні" новини, як-от "Верблюды воруют урожай у жителей сел на Харьковщине" (SQ).
Моніторинг виявив приблизно однакову частку новин про пандемію і соціалку (20,4% і 19,4% відповідно). У висвітленні коронарусної теми деякі ЗМІ вдавалися до гучних заголовків: "Забашта: "Если в Харькове не откроют больницы, пациенты будут лежать в скорых" ("Вечерний Харьков") або "Ситуация превращается в катастрофическую: Минздрав требует отдать 50% коек в Харьковской области больным COVID-19" ("ВГороде.Харьков").
Що стосується політичних і бізнесових новин, то, крім журналістських матеріалів, у цих категоріях найчастіше, порівняно з рештою, траплялися такі, що мають ознаки замовності.
Якщо поділити ці матеріали на комерційну та політичну джинсу, то очікувано (адже вибори скінчилися) переважає перша – 58% (21 стаття) до 42% (15 статей) із загальної кількості матеріалів з ознаками замовності. Лідером за кількістю політичного замовного контенту є "Вечірній Харків" – 15 таких публікацій. 13 із 14 статей на політичну тематику з ознаками замовності присвячені Блоку Юлії Світличної або самій ексголові Харківської облдержадміністрації. Тут переважно йдеться про перемоги цієї партії на місцевих виборах у районних центрах Харківської області, а основним джерелом інформації є особиста сторінка Світличної.
Політичну джинсу публікували й на 057.ua. Власне, це один замовний матеріал такої тематики: "Ростов – не гумовий: у РНБО закликали Тупицького подати у відставку". Решта – комерційна джинса, за кількістю якої видання лідирує в рейтингу харківських "джинсарів".
Комерційну джинсу випускали також SQ и "ВГороде.Харьков", а от "Об’єктив" дотримувався журналістських стандартів у цьому пункті. Загальне співвідношення замовних матеріалів до загальної кількості статей виглядає так.
Олена Лептуга, регіональна представниця ІМІ в Харківській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!