ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Рецепт харківської джинси: трохи бізнесу, трохи політики

14.12.2020, 14:23
Олена Лептуга

Топ-5 харківських медіа змінився, але топ тем – не дуже. Кримінальні й надзвичайні новини, а також історії про ДТП найчастіше з'являються в стрічках харківських онлайн-медіа. Пандемія коронавірусу і соціалка – також у трійці найпопулярніших тем харківських онлайн-ЗМІ.

Такі результати моніторингу ІМІ ключових тем у новинах найпопулярніших онлайн-медіа регіону (057.ua, SQ, "Вечерний Харьков", "ВГороде.Харьков", "Об’єктив"). Також під час моніторингу з 2 до 6 листопада включно досліджувалася кількість матеріалів з ознаками замовності. 

Найбільш різноманітний контент мають "Вечерний Харьков" і медіагрупа "Об’єктив". На противагу решті, журналісти цих двох медіа Харкова писали ще й про міжнародні новини, а "Об’єктив" багато уваги приділяв спорту, розвагам і новинам про ООС. А ось "ВГороде.Харків" обмежив свій контент, не взявши до уваги п’ять з 12  тематичних категорій: спорт, ООС, права людини, екологію і міжнародні новини. Варто зазначити, що і в інших медіа жодного матеріалу про права людини й екологію за час моніторингу опубліковано не було.

Кримінал і надзвичайні новини займають майже 32% загальної кількості контенту харківських онлайнових медіа. Ці теми переважають у чотирьох з п’яти аналізованих ЗМІ, лише журналісти "ВГороде" написали більше про пандемію. Понад третину текстів (37%) 057.ua і SQ були про автотрощі, пожежі й насильство. Здебільшого це статті на основі повідомлень пресслужб поліції і ДСНС, як, наприклад, "Харьковские полицейские устанавливают обстоятельства инцидента в Немышлянском районе города" (057.ua).

Проте трапляються й справді "надзвичайні" новини, як-от "Верблюды воруют урожай у жителей сел на Харьковщине" (SQ).

SQ

Моніторинг виявив приблизно однакову частку новин про пандемію і соціалку  (20,4% і 19,4% відповідно). У висвітленні  коронарусної теми деякі ЗМІ вдавалися до гучних заголовків: "Забашта: "Если в Харькове не откроют больницы, пациенты будут лежать в скорых" ("Вечерний Харьков") або "Ситуация превращается в катастрофическую: Минздрав требует отдать 50% коек в Харьковской области больным COVID-19" ("ВГороде.Харьков").

Що стосується політичних і бізнесових новин, то, крім журналістських матеріалів, у цих категоріях найчастіше, порівняно з рештою, траплялися такі, що мають ознаки замовності.

Якщо поділити ці матеріали на комерційну та політичну джинсу, то очікувано (адже вибори скінчилися) переважає перша – 58% (21 стаття) до 42% (15 статей) із загальної кількості матеріалів з ознаками замовності. Лідером за кількістю політичного замовного контенту є "Вечірній Харків" – 15 таких публікацій. 13 із 14 статей на політичну тематику з ознаками замовності присвячені Блоку Юлії Світличної або самій ексголові Харківської облдержадміністрації. Тут переважно йдеться про перемоги цієї партії на місцевих виборах у районних центрах Харківської області, а основним джерелом інформації є особиста сторінка Світличної.

Вечерний Харьков

Політичну джинсу публікували й на 057.ua. Власне, це один замовний матеріал такої тематики: "Ростов – не гумовий: у РНБО закликали Тупицького подати у відставку". Решта – комерційна джинса, за кількістю якої видання лідирує в рейтингу харківських "джинсарів".

Комерційну джинсу випускали також SQ и "ВГороде.Харьков", а от "Об’єктив" дотримувався журналістських стандартів у цьому пункті. Загальне співвідношення замовних матеріалів до загальної кількості статей виглядає так.


Олена Лептуга, регіональна представниця ІМІ в Харківській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.  

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!