ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Аполітичні та апокаліптичні вісті з Тернопільщини: про що пишуть тернопільські інтернет-видання

Провідна тема в новинах тернопільських інтернет-ЗМІ — надзвичайні події: ДТП, пожежі та кримінальна хроніка. “Надзвичайна” тематика в новинах переважає політичну у 26 разів. Принаймні такий висновок можна зробити за результатами моніторингу новин тернопільських мас-медіа, що проводився Інститутом масової інформації (ІМІ) з 11 по 15 лютого 2019 року. Його метою було визначити тематичний склад новин місцевих інтернет-медіа, зрозуміти, які теми є провідними, про що переважно повідомляють інформаційні ресурси краю. Аналізувалися новини таких інтернет-видань: «20 хвилин» (RIA), «Терен», «Погляд», «Доба» та «0352».

З 11 по 15 лютого 2019 року було проаналізовано 608 повідомлень, що публікувалися в основній новинній стрічці вищезгаданих онлайн-медіа (бралися до уваги саме новини, а статті, інтерв’ю, передруки авторських колонок і блогів й т. ін., що теж траплялися у “стрічці новин”, не враховувались). Майже третина з них (31%, 186 повідомлень) стосувалися подій надзвичайного характеру — про аварії на дорогах, пожежі, а також кримінальні вісті: крадіжки, пограбування, побиття й убивства.

Повідомлення на соціальну тематику (освіта, медицина, пільги та пенсійне забезпечення тощо) займали четверту частину (26%) від загальної кількості новин. Новини культури — на третьому місці за популярністю (15%). До категорії “культура” ми віднесли також новини розважального характеру та “світську хроніку”.

Виразною складовою інформаційного потоку Тернопілля є новини церковно-релігійної тематики. Зокрема, це повідомлення про зміну парафіями церковної юрисдикції (перехід із підпорядкування РПЦ/УПЦ (МП) до УАПЦ/ПЦУ), релігійні свята, пам’ятки сакрального мистецтва, вшанування пам’яті відомих і визначних релігійних діячів. Їхня кількість у процентному вираженні — 4%. Трохи менше було повідомлень на економічні та бізнесові теми — 3,6%. Й дещо більше про спорт — 6 %.

Повідомлення на екологічну тематику (таких трохи більше 2%) стосувалися переважно продажу червонокнижних первоцвітів, обрізання дерев і засміченості окремих місць. Приблизно однакова й однаково мізерна (близько 1%) кількість новин висвітлювали теми корупції (антикорупції) та вразливих груп. Чимало повідомлень можна було б віднести до категорії “обіцянки/плани”. Переважно це ретрансляція заяв місцевих властей, де ключовими є слова: побудують, відремонтують, оновлять, облаштують, подбають, запрацює, завершать, встановлять і т.ін. Загалом же частка новин, які можна віднести до категорії “місцева влада”, становила близько 8%.

За період моніторингу було опубліковано порівняно небагато новин про політику — трохи більше одного відсотка. Зважаючи на те, що якраз у розпалі президентська передвиборча кампанія, такий результат доволі несподіваний. До певної міри це можна пояснити тим, що деякі сайти мають окремі розділи для публікацій на політичні теми, а в новинну стрічку ті матеріали не завжди потрапляють, бо не конче новинного формату (аналітичні чи публіцистичні статті, інтерв’ю з політиками тощо). Та все ж це може бути лише частковим поясненням і не може стосуватися всіх сайтів, адже в деяких з них, навпаки, через стрічку новин проходить увесь контент, навіть ті матеріали, які за формою і змістом мають до новин дуже віддалений стосунок чи й не мають узагалі. Слід зазначити, що частка таких “неновинних” повідомлень у рубриці “Новини” чимала. Серед них, зокрема, багато передруків із соціальних мереж. Інформація звідти, безперечно, може бути чудовим джерелом-основою для новин чи інших журналістських матеріалів. Одначе є сумніви в доречності простого копіювання “один в один” повідомлень із соцмереж. Важко не помітити також, що, незалежно від тематики, чимало новин — це в кращому разі переписані прес-релізи, а інколи — дослівний та буквальний їх передрук.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!