64% коментарів в онлайн-медіа Одеси припадає на чоловіків-експертів
Одеські онлайн-медіа цитують експерток лише в 36% матеріалів, водночас 64% коментарів у медіа припадає на чоловіків-експертів.
Такими є результати дослідження гендерного балансу в десяти онлайн- та п'яти друкованих ЗМІ Одещини, яке провели експерти ГО "Інститут масової інформації" у вересні 2020 року.
Найчастіше експертки в онлайн-медіа фігурують у текстах про політику (31%), здоров’я (24%) та в кримінальній хроніці (16%).
Найбільше жінок-експерток було зафіксовано на сайтах "Одеса медіа" – 100% (у моніторинговий період не було жодної цитати чоловіка-експерта), "Ізбірком" (63%), "Одеса.Онлайн" та "Одесит" (по 50%). Найменше експерток було зафіксовано на сайті "Думська" (23%).
Згідно з даними моніторингу, на жінок-героїнь в онлайн-медіа припало в середньому 26% (із загальної кількості матеріалів), водночас 74% героїв матеріалів – чоловіки.
Найчастіше згадки про героїнь в онлайн-медіа траплялись у матеріалах про кримінал, надзвичайні події та ДТП (26%), у новинах на соціальну тематику (19%) та в матеріалах про політику (15%).
Найбільше повідомлень із жінками-героїнями було в онлайн-медіа "048" (37%); найменше – у "Бессарабія інформ" (16%).
Кількість експерток у друкованих ЗМІ була дещо меншою, ніж в онлайн-медіа, – 30%. Найчастіше жінки коментували тему політики (33%).
У кожному четвертому матеріалі в друкованій пресі жінки були героїнями (26%) проти 74% чоловіків-героїв.
Найчастіше в друкованій пресі жінки згадувались як героїні матеріалів про спорт (29%) та лайф-сторі (24%).
Під час моніторингу на сайті "048" зафіксували три випадки сексизму та дискримінації жінок. Також було зафіксовано поодинокі випадки сексизму на сайтах "Думська", "Одеса.Онлайн" та в газетах "Вечірня Одеса", "Одесская жизнь".
Фемінітиви одноразово використовували у своїх новинах видання "Ізбірком", "Бесарабія інформ", "Таймер", "Вечірня Одеса".
В одеських теле- і радіопрограмах жінок-героїнь 47%, а чоловіків 53%. Ще менше жінок-експерток: 34% на противагу 66% чоловіків-експертів. Героїнями є переважно працівниці соціальної сфери або пересічні мешканки в сюжетах, де йдеться про комунальні проблеми. Жінки коментують медичні, освітні, екологічні та культурні питання. Серед експерток є політикині, представниці освітніх і медичних установ, громадських організацій, очільниці комунальних підприємств тощо. Прикладів сексизму чи поширення негативних стереотипів про жінок не зафіксовано.
*У межах дослідження було опрацьовано 1666 новин десяти регіональних сайтів, п’яти місцевих газет, п’яти телеканалів і двох радіостанцій. Методологія моніторингу охоплювала аналіз кількості героїв / героїнь, експерток / експертів у новинах, які були опубліковані в стрічках обраних онлайн-ЗМІ із 7 до 13 вересня 2020 року включно, а також основних випусках газет за цей період.
Моніторинг проводили в таких ЗМІ: друкована преса – "Вечірня Одеса", "Порто-франко", "Одесская жизнь", "Одеські вісті", "Чорноморські новини"; онлайн-медіа – 048.ua, "Думська", "Таймер", "Одесит", "Одеса-медіа", "Бесарабія інформ", "Ізбірком", "Пушкінська", УСІ, "Одеса.Онлайн"; телеканали – "UA: Одеса" (філія Суспільного), "Перший міський", 7 канал, "Южная волна" і Думская-ТВ, а також "Суспільне радіо. Одеса" і Перше міське радіо.
Це дослідження створено завдяки щедрій підтримці британського народу через Департамент міжнародного розвитку Великої Британії в межах Фонду розвитку ефективного врядування. Думки, висловлені тут, належать автору(-ам) та не обов’язково відбивають погляди Департаменту міжнародного розвитку або Уряду Її Величності.
Help us be even more cool!